Eli semmoinen omituinen ongelma ois, mulla työpöydällä pikakuvake jota ei saa poistettua millään, itse tiedosto poistettu. Monenlasita ohjelmaa olen koittanut mm. hijackthis, killbox, removeonboot. Sen takia ei poistu kun tiedostoa ei enää ole mut pikakuvake on ja pysyy ku takiainen.
Oletko koittanut poistaa sitä vikasietotilassa?? Jollei lähde niin kirves on se viimeinen vaihtoehto.
Tuonne listattu muutama poisto-ohjelma: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/617920#3737175
Olen koittanut vikasietotilassa poistoa. Ei poistu. Kai sitä pitää se kirves kohta hakee.... Ja kokeillut varmaankin kaikkia noita ohjelmia. Siis ei se häiritse se pikakuvake, enemmän ärsyttää ku sitä ei saa pois...
Eihän sinulle ole kukaan tehnyt "print screen" jäynää (poistuu tietenkin vaihtamalla uuden taustakuvan)? Tuli vain mieleen...
Spybot SnD:n secure shredder: download.cnet.com/Spybot-Search-Destroy/3000-8022_4-10122137.html tai MBAM File Assasin: download.cnet.com/Malwarebytes-Anti-Malware/3000-8022_4-10804572.html
pikakuvake voi olla "yleinen työpöytä" -kansiossa, jonne ei ole tavallisella käyttäjällä oikeuksia. WinXP:ssä kansio on c:\documents and settings\All Users\Työpöytä (jos on suomenkielinen) Vispa/Win7ssä kansio on c:\käyttäjät\julkinen\julkinen työpöytä. Vispassa tai Win 7:ssa tuo kansio saattaa olla piilotettuna: jos tuota ei löydy, niin laita resurssienhallinta näyttämään piilotetut tiedostot.
Tiedoston poisto ei (aina) automaattisesti poista pikakuvakkeita. Softan poisto yleensä poistaa Käynnistävalikosta ja työpöydältä kytköksissä olevat. Ja aina välillä joku softa bugisena jättää kuvakkeet yms. Kokeile live linuxilla. Joku väärä winukan suojaushan on saattanut pamahtaa ko. kuvakkeelle. Linux antaa piut paut winukan suojauksille ja salauksille (ei tarkoita kryptausta). Kovon sisältö ja kansio c:\documents and settings\oikea tili\Työpöytä