Pilkkutautinen 42" Plasma-TV, Rikkikö? :(

Discussion in 'Televisiot' started by Susannah1, Jul 15, 2006.

1. Susannah1

Susannah1 Member

Trophy Points:
    11
    Ehkä gurut täällä osaavat auttaa minua. Minulla on suht uusi LG:n plasma-tv mallia LG 42PX3RVA n3kk kuukautta vanha. Uudesta lähtien olen huomannut, että aina välillä ruutuun ilmestyy sini/violettisia pisteitä. Joskus voi olla päiväkin ettei niitä näy, ja sitten ne taas ilmestyvät. Joskus puoleenväliin kuvaruutua asti. Eniten ja yleensä oikeassa ylänurkassa. Tämä ilmiö ilmestyy usein jos kuvassa on paljon vaaleita alueita. Ensiksi luulin, että kyse oli huonolaatuisesta johdosta, ja nyt vasta sain kytkettyä tietokoneeni telkkuun (VGA) ja huomasin, että sama ongelma jatkuu. (sama juttu oli laitteessa DVD soitin, digibox...) Asia on hankala selittää, joten yritin otaa kuvia tapahtuneesta:

www.helicreations.com/pilkut.jpg

Toivottavasti kuvasta näkyy edes vähän mitä tarkoitan. Sininen taustakuva ei tietenkään asiaa helpottanut :D. Pilkut näkyvät parhaiten avoinna olevan ikkunan yläpalkissa. Itse ikkunassa taas niitä ei näy. Joskus tuntuu siltä, että ongelma tulee vasta, kun laite on ollut jonkinaikaa päällä.

Onko kyseessä plasman ominaisuus? En kyllä tälläisestä pilkku ominaisuudesta ole kuullut vaikka ensimmäinen plasma-tv onkin. Kiikutanko plasman korjaamolle? Takuutahan on voimassa muutama vuosikin vielä.

2. Susannah1

Susannah1 Member

Trophy Points:
    11
    Tässä toinen kuva. (hammasharjamainos) :D

www.helicreations.com/pilkut2.jpg

Normaalia? I don't think so!

3. NUIJJA

NUIJJA Active member

Trophy Points:
    66
  4. thejammy

thejammy Regular member

Trophy Points:
    46
    lähes kaikilla valmistajilla on takuu "kuolleiden pikseleiden" varalle, eli jos yksikin pikseli on hajalla,jumittunut tai ei muuten toimi niin saat uuden näytön.

5. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko kokeillut kuvan pesu toimintoa ?

Pitääkö virtalähde valkoisella kuvalla kovaa sirinää?

Elävätkö nuo sini/violetti pisteet? Eli pikselikohinaa meinaan lähinnä...

Oletko kokeillut virtajohto buuttia ? Itsellä auttanut moiseen ongelmaan yleensä. Tosin enemmän ärsyttää tuo virtalähteen sirinä valkoisella taustalla.

Jos ei virtajohto buutti tai kuvanpesu ei auta niin huoltoon vain. Ja mainitse tuosta kovasta sirinästä valkoisen kuvan aikana korjaajille vaikka se ei sulla oliskaan vielä ilmennyt sillä se on todennäköisesti edessä kumminkin.

Last edited: Jul 21, 2006
  6. Susannah1

Susannah1 Member

Trophy Points:
    11
    Olen kokeillut white wash juttua telvision valikosta. Ei ainakaan kovin kauaa pidä pisteitä poissa. Ilmestyy aina saman päivän aikana uudelleen. Kyllä jotain sirinää kuuluu, mutta ei kovin voimakasta :/.

Mitähän tarkoitat elävillä pikselikohinalla. Ne vilkkuvat ja menevät pois kun "kuva" vaihtuu, mutta palaavat aina erikohdissa uudelleen ja uudelleen.

Virtajohdon olen ottanut pariinkin otteeseen pois. Ei vaikutusta.

7. kimmotus

kimmotus Member

Trophy Points:
    11
    mulla taas tulee semmonen sinine yhden pikselin levynen pystysuora viiva kun töllö on lämmenny jonkun aikaa noin kolmasosa ruudun vasemmasta reunasta keskellepäin.. oon laittanu tommosen tuulettimen puhaltaan vähän ilmaa töllöön niin ei tuu viivaa kun ei jaksais tosiaan alkaa roudaan töllöö mihinkään... ootteko kuullu semmosesta?

Share This Page