PIng normaalisti noin 30 mutta nyt on alkanut ailahdella pelatessa ja nousee yli 100. mistä etsiä vikä
Mikäli yhteys muodostetaan mokkulalla/kännykkäverkon välityksellä, mitään vikaa tuskin on. Riippuu vähän pelistä ja peliserverin sijainnista? Helpointa olisi kokeilla jotain toista pelipalvelinta, useissa peleissä on tarjolla monia palvelimia ja lähes aina oletuksena tarjottu palvelin on ruuhkaisin varsinkin jos palveluntarjoaja ei ole osannut huolehtia automaattisesta kuormantasauksesta. Internetissä muodostetut yhteydet eivät käytönnössä ole suoria kahden koneen välisiä yhteyksiä vaan yhteydet kulkevat ns. yhdyspisteiden/reitittimien läpi. Jos jokin aiemmin hyvin toiminut yhdyspiste ylikuormittuu tai menee rikki ip protokolla ohjaa liikenteen automaattisesti jotain toista kautta jolloin liikenne ruuhkakohdassa tasaantuu ja verkkoyhteys ei mene rikki, olettaen että rikkinäiselle kohdalle on kiertotie. Tällainen kiertotie voi olla hitaampi kuin aiempi reitti, mutta ainakin bitti kulkee.. Käytännössä data kulkee aina kohtuullisen optimaalista reittiä. tracert (tai traceroute) käskyllä voi tehdä pingin järjestelmällisesti koko polulle sinun ja kohdekoneen välille jolloin näet mikä solmu vastaa hitaasti. Kaikki solmukohdat eivät vastaa ping pyyntöihin, mutta siitä ei kannata huolestua. Mikäli tracert komentoa ei löydy joudut tekemään ping testin manuaalisesti, eli ensin omaan reitittimeen/modeemiin sisäverkon osoitteella (mikäli sellaista on). Sitten modeemin ulkoverkon osoitteella. Seuraavaksi palveluntarjoajan gateway (yleensä mutta ei kuitenkaan aina sama kuin sinun ulkoverkon osoite paitsi että viimeinen numero on .1). Palveluntarjoajan nimipalvelinten vastausnopeudet olisi myös hyvä tarkistaa, mikä osaltaan selvittää ylimalkaisesti myös palveluntarjoajan verkon nopeutta ja tilaa.