Pinnacle 8 studio

Discussion in 'VCD ja SVCD -formaatit' started by viktor, Jun 18, 2003.

1. viktor

viktor Guest

Olen siirtänyt mini-DV 60min kasetilta fire-wirea pitkin kovalevylle videota, jolloin muodostuu n.14 gigan .avi tiedosto. Tämän jälkeen olen editoinnut Pinnaclen avulla videon normaalisti, jonka jälkeen olen tehnyt svcd tai vcd. Kyseisten levyjen kuvanlaatu on täyttä paskaa,sahalaitaa,kuva hajoaa välillä rastereihin, värinää.
    Onkohan kellään ollut samoja ongelmia tai voiko joku kertoa millä näin suuri tiedosto tulisi pakata svcd tai pitäsikö ostaa polttava DVD tai ajaa editoidut tavarat takaisin videon kasetille.

Pinnaclen käyttäjät kommentoikaa.

2. ajs

ajs Regular member

Trophy Points:
    26
    Itse taistelin saman asian kanssa ja tein jonkinlaista vertailua kaappaus- ja pakkaussoftien eri yhdistelmillä ja eroilla.
    Lopputulos oli että kaappaus on samaa laatua kunhan vaan kaappaa dv-avina. Suurimmat erot tulevat pakkauksessa. Kokeilin CCE:ia, TMPGEnc:ia, Canopus ProCoderia, Uleadia ja Pinnaclea. Parhaimmaksi (=vähiten huonoksi) osottautui Canopus. Kyseessä oli siis pakkaus SVCD:ksi..
    En tosin alkanut enää viilaamaan kaikkia eri asetuksia ja niiden yhdistelmiä, joten tuo vertailu ei kattava. Aikansa hakemalla ja kokeilemalla sieltä löytyy varmasti joka pakkerille paremmatkin asetukset.

Noin kuukausi takaperin ostin polttavan DVD-aseman ja pakkasin Pinnaclella pätkän DVD-levylle ja jälki oli verrattuna SVCD loistavaa. Pois jäi suurin osa niistä "häröilyistä" ja muista häiriöistä joita tulee nopeissa liikkeissä ja terävissä hahmoissa esim. taivasta vasten.
    Eli tuotakin vielä jalostamalla ja hakemalla se paras yhdistelmä pakkerista sekä sen asetuksista, tulee varmasti jo todella hyvää jälkeä.

Eli lopputuloksena tuosta kaikesta voin sanoa että mikäli haluat DV-kasettisi levylle hyvälaatuisena tallentaa: Osta polttava DVD-asema :)

Share This Page