Pinnacle probleemi

Discussion in 'DivX, XviD ja muut MPEG-4 -formaatit' started by ARavila, Sep 6, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ARavila

ARavila Member

Trophy Points:
    16
    Olen täysi aloittelija videoeditoinnin suhteen, joten toivotaan että ongelma tulee riittävän selvästi kuvatuksi.

Olen tehnyt Fraps-ohjelmalla lyhyen videoklipin IL-2 lentosimun trackfilestä, ja tarkoitus olisi nyt editoida tätä pätkää Pinnacle Studio -10.5 ohjelmaa käyttäen. Fraps muodostaa todella suuren avi.-muotoisen tiedoston, jota olen sitten yrittänyt muokata Pinnaclella. (Olen ymmärtänyt niin, että editointi olisi järkevintä tehdä ”raakamateriaalilla”, joka siis tässä tapauksessa on tuo suurikokoinen, ei-pakattu avi.-tiedosto).

Ongelmana on kuitenkin se, että en saa Pinnaclen editointitilassa tätä avi-tiedostoa näkymään. Oikeassa ylälaidassa olevan Playerin ruutu pysyy mustana, kuvaa ei siis ole. Kun käynnistän playerin, ääni kyllä kuuluu, mutta kuvaa ei näy. En myöskään saa Pinnaclen kuvakäsikirjoitustilaan siirtymään kuin vihreitä ruutuja, kuvaa ei tule.

Kokeilin sitten avi-tiedoston pakkaamista VirtualDub 1.6.19 –ohjelmaa käyttäen. Pakkasin Frapsin luoman ison avi-tiedoston DivX 6.61,- Xvid MPEG-4 ja MPEG-4 koodekeilla. Siirsin sitten näin pakatut klipit Pinnaclen editointitilaan. DivX:n ja Xvid:n kanssa kävi samoin kuin avi-tiedostonkin kanssa: Pinnaclen player ei pystynyt niitä näyttämään, enkä liioin saanut niitä näkymään ”käsikirjoitusruutuina”. Sen sijaan MPEG-4 pakatun klipin Pinnaclen player pystyi näyttämään.

Osaisiko joku sanoa mikä tässä mahtaa olla pielessä. Ei sunkaan voi olla Pinnaclen ominaisuus, että sillä ei voi editoida muita kuin MPEG-4 pakattuja videoklippejä?

Pinnaclesta on muutenkin hieman huonoja kokemuksia. Joka kerta kun yritän kaapata kuvaa analogisesta videokamerasta (Hi8), kaataa Pinnacle käyttiksen.

2. Jannejt

Jannejt Moderator Staff Member

Trophy Points:
    118
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page