Pinnacleen dvd-formaattia?

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by TKH66, Aug 31, 2008.

1. TKH66

TKH66 Member

Trophy Points:
    11
    Olen aikeissa hankkia videoiden muokkaukseen ohjelmaa, tähän asti olen käyttänyt Windowsin omaa MovieMakeria.
    Mulla on vanhoja kotivideoita (kuvattu 8 mm:n kameralla), nyt ne on siirretty dvd:lle tallentavalla dvd/vhs -combolaitteella.

Saako tuohon Pinnacleen tuotua suoraan dvd-levyltä siihen tallentimella tuotetun videon ja edelleen muokattua sitä?

Vai mitä ohjelmaa suosittelisitte?

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Pinnaclen nykyversioilla voi DVD-nimikkeitä avata mpeg2-muodossa editointia varten. Toivottavasti tuolla dvd/vhs-laitteella tallennetut levyt on tallennuksen yhteydessä suljettu eli viimeistelty (finalize). Muussa tapauksessa en ole varma saako ne kovinkaan helposti auki tai edes katsottua missään muussa laitteessa kuin millä ne tallennettu.

3. TKH66

TKH66 Member

Trophy Points:
    11

Levyt on suljettu/viimeistelty sillä yhdistelmälaitteella.

Onnistuisiko tuo dvd-levyltä "purku" mpeg2- tai avi-muotoon tietokoneelle muokattavaksi jollakin ilmaisohjelmalla? Shrinkillä?

Ja sitten vois muokkausta tehdä MovieMakerilla ja edelleen polttaa uudet muokatut aikaansaannokset dvd-levylle.
    Vai onko järkevintä marssia kauppaan ja maksaa +-100 euroa Pinnaclen Studiosta?

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Saattaa onnistua jos sinulla on aikaa ja kärsivällisyyttä nyhrätä 3-4:llä eri ohjelmalla. Itselläni ei tosin kiinnostusta riitä noihin ilmaisohjelmiin vaan olen vuodesta 2001 käyttänyt Pinnacle Studiota videokameratuotosteni käsittelyyn ja käyttänyt säästynyt aika esim. kuvaukseen ja laadukkaaman editointijäljen aikaansaamiseen.

Mutta jokainen taplaa tyylillään, tämä foorumi perinteisesti on hyvin "ilmaisohjelma"-painotteinen joten täältä kyllä löytyy siihenkin asiaan neuvonantajia kylliksi...;)

5. TKH66

TKH66 Member

Trophy Points:
    11

Eli Pinnaclella hoituu koko homma alusta alkaen?
    Eikä muita ohjelmia ja edestakaisia formaatti-muutos-sirkuksia tarvita?

6. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Last edited: Sep 1, 2008

Share This Page