Onko kellään tietoa onko tässä mallissa edes shuffle-mahdollisuutta? Ei ainakaan ole löytynyt. Ja jaksaneeko tuo potkituttaa tätä vai joutuuko hankkimaan vahvarin sijalle.. huom; tarkoitus ei ole koskaan hankkia subia takakonttiin, joten ei viitsisi pelkkien näiden takia hankkia mitään vahvaria.
Mutta jos joskus laitat vahvarin ja subbarin, niin huomaat kyllä eron äänenlaadussa. Kun äänenlaatu ja kuuluvuus silloin paljon parempi.
Jaajuu..kyllähän sitä vahvariakin voisi harkita tietty, jos löytyy kohtuuhintainen ja sellainen että välttää.
No asentelin nuo kaiuttimet nyt, ja rupesin harkitsemaan sittenkin sitä vahvistinta. Vähän näitä auton audiotöitä tehneenä, en tiedä vahvistimien toiminnasta/asennuksista yhtään mitään. Hallitsen kyllä tavan cd-soitin tekniikan autoissa. Kysymys olisikin, että kun liitän sen vahvistimen rca-liittimillä soittimeen, niin voinko ottaa vahvistimesta suoraan tavan kaiutinpiuhalla takakaiuttimille, vai täytyykö siihen olla jotain erikoiskaapelia? Ja tarkoitetaanko tuolla esim. 4kanavaisella sitä että saat liitettyä 4 kaiutinta vahvistimeen? Ja jos on sitten sillattuna ne neljä niin kaikki kanavat liitetty yhteen esim, subiin? Edit; Tuossa autossa on valmiina vedetty rca;t sekä virtajohdot vahvistimelle (melko paksua johtoa?), mutta siihen johonkin varmaan kannattaisi laittaa sulake?
4-kanavaiseen vahvariin vai laittaa sillattuna subbarin ja 2 pari kajareita. vahvarin liitännat ja mihin niistä menee johdot: (+)-liitäntä: Se paksu punainen johto menee suoraan akkuun(+-napaan) ja johdossa pahdollisimman lähellä akkua pitää olla sulake. (GND)-liitäntä: Suoraan runkoon kiinni(eli on maa johto) ja pitää olla yhtä paksa kuin tuon + johdon. (Remote) - liitäntä: on heräte ja tulee suoraan soittemelta (On yleensä sinivalkoinen johto) Sitten signaali tuodaan soittimesta RCA- kaapelilla. Sitten kajarit 1 ja 2 kavavaan ja subbari silloitetaan 3 ja 4 kanavaan eli laitataan subbarin plussa 3 kanavan plussaan ja subbarin miinus 4 kanavan miinukseen. voit vaikka laittaa subbarin sillattuna ja etukajarit vahvariin kiinni ja takakajarit suoraan soittimeen kiinni. niin ja kajarit menee ihan tavallisella kajari kaapelilla (1.5 mm2) vahvariin kiinni.
Ahaa juu, tämäpä selvä , kiitokset. No tuosta sulakkeesta vielä, että senkö voi sijoittaa vaikka konepellin alle? ettei tarvitse välttämättä sisätiloissa olla.
joo, konepellin alle se sulake pitää laittaa. Mielellään ostat jonkun tommoisen johtosarjan jossa on kaikki tarvikkeet: http://www.autostudio.fi/index.php?cPath=42_91 ja watti määrä tuossa menee vahvarin wattimäärän mukaan.
No mulla olis 10metriä 0,75mm2;sen kaiutin kaapelia.. Tälläiset rca;t on paikoillaan, ja kun nuo virtajohdotkin on vedetty valmiiksi, jos vaan löytyisi tuolta jostain konepellin alta ne johdot, piilotettu .
1.5 mm2 kajari kaapeli olisi parempi, mutta eiköhän se noilla 0.75 mm2 kaapelilla toimine. toi rca on ihan hyvä.,
kyllä sen pitäisi toimia 0.75 mm2 kaapelilla, mutta suositellaan käytettäväksi 1.5 mm2 kaapelia. näin olen ainakin kuullut muilta autohifisteiltä.
Kattelin noita vahvistimia, ja tulin siihen tulokseen etten mielellään yli 100euroa siihen laita, joten ei vaihtoehtojakaan paljoa ole. 1. Kävin tuossa maxi kodintukussa, siellä oli Sonyn vahvistin, 99e. Mietiskelin, että ottaako 2-kanavaisen, vaiko suoraan 4-kanavaisen, jos joskus innostuu lisää panostamaan äänentoistoon. 2. JJ-Tuonti.com;ssa on myynnissä tälläinen Jacksonin nelikanavainen vahvari, eikä hintakaan niin paha, mutta millainen käytännössä? 3. Autostudiolta nelikanavainen SPL Pron vahvari, tosin hinta hieman korkeampi. Mikähän noista kannattaisi valita ;o?
jos ostat vain kaksi kanavaisen vahvarin, niin et voi siihen laittaa kuin pelkän subbarin sillotettuna, tai pelkät takakajarit tai pelkät etu kajarit. Jolloin toinen pari kajareista (joka ei ole kiinni vahvarissa) tulee suoraan soittimen perään ja subbaria et voi laittaa jos ei ole vahvaria. Noista sun ehdottamista vahvareista suosittelisin tota SPL PRO nelikanavaista vahvaria.