Luin mielenkiintoisen artikkelin koskien piraatti Vistaa: http://www.tietoviikko.fi/doc.te?f_id=1102719 Tässä näkee taas miks ei kannata hommata piraatti softia.
Pakko vastata mut on sitä toimivaakin softaa liikenteessä. Ei kukaan sitä tekis jos kaikki olis p**kaa! En mitenkään yllytä mut se on totta. Itse en harrasta ku nykypäivänä siihen ei ole tarvetta!!!
Totta. Kyllä sellaisia ehjiä versioita on jaossa, mutta itse en ole muutenkaan piratismin suosia. En viitsisi kuitenkaan itse ruveta riskeeraamaan että mikä olisi sellainen versio mihin ei olisi tehty jotain jäynää, saati että siihen saisi päivityksiä.
katotaan vuosi pari eteen päin niin tilanne on varmaan saman kaltanen xp:n kanssa."valitettavasti" löytyy ammatti taitoa niin ohjelmien tekijöiltä kuin myös toiselta puolelta.piratismi ei lopu koskaan,on se sitten netissä tai ryski rajan takaa tulevaa.mielipiteeni tähän on neutraali.
Kuinkahan paljon vain MS on tuonkin "tutkimuksen" julkaisusta Drive Sentrylle maksanut. Tosiasiahan on että MS:llä alkaa olemaan hätä kädessä noiden piraatti-vistojen kanssa, hakkerit kun ovat onnistuneet kiertämään lähes kaikki sen hienot suojaukset jo ennen myyntiin tuloa. Melkoisesti potentiaalisia ostajia on firma menettänyt noiden takia ja vauhti vain kiihtyy päivä päivältä...pakko laittaa tällaisia itsestäänselvyyksiä liikkeelle uutisina jotta tuota saataisiin edes vähän hillittyä. Selväähän se on että softasta kuin softasta, tai käyttöjärjestelmästä ilmestyy aina myös tällaisia hämäriä versioita, joihin on sotkettu mukaan ties mitä adwarea tai viruksia. Eikä tarvitse olla edes kaupallinen softa, vaan ihan suosituista avoimistakin ilmaissoftista löytyy helposti huijaussivuja, jotka joko myyvät tuota softaa tai jakavat madoilla kyllästettyä versiota siitä.