pitäisi luoda omalle koneelle serveri, miten?

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by vitalvi, Dec 26, 2008.

  1. vitalvi

    vitalvi Member

    Joined:
    Oct 9, 2006
    Messages:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Mikä olisi paras ohjelma tähän?

    Tarkoitus on luoda omalle koneelle serveri, sillee että esim. firefox omaalla koneella hakisi ensisijaisesti nettisivut omalta koneen serveriltä ennen kuin hakisi niitä netistä, esim. jos tekisin afterdawn.com kansion omaan serverin asetuksiin niin nettiselaimeni näyttäisi afterdawn.com sivun mikä sijaitsee mun koneella.

    mikä olisi hyvä ja yksinkertainen ohjelma tähän tarkoitukseen?

    Kiitos.
     
  2. TheEki

    TheEki Member

    Joined:
    Feb 20, 2006
    Messages:
    67
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Hieman meni ohitte. Et kyllä ainakaan Afterdawnin foorumia yms, saa tallennettua omalle koneelle.

    Jos normaalia webbiserveriä aiot tehdä ja Windowsia käytät niin suosittelen esim. Vertrigo Serv pakettia (löytyy googlettamalla, ilmainen, open sourcea.)
    Ko. paketti asentaa koneelle Apache 2, PHP5, MySQL yms parilla klikkauksella.
    Voithan sillon kopioida sivuja mielinmäärin mistä tykkäät ja laittaa omalle servulle ja katsella sieltä tai miten vaan.
     
  3. nwind

    nwind Regular member

    Joined:
    May 21, 2003
    Messages:
    452
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    28
    Oiskohan kyseessä halu katsoa sivustoa ilman nettiyhteyttä ulkomaailmaan. Jos niin niin googlettamalla "offline browser" tulee lukusia vaihtoehtoja miten voit tallentaa eri sivuja itselle jotta voit niitä myöhemmin selailla (ohjelmilla ja lisäosilla).

    Foxiin: http://amb.vis.ne.jp/mozilla/scrapbook/
     
    Last edited: Dec 28, 2008
  4. vitalvi

    vitalvi Member

    Joined:
    Oct 9, 2006
    Messages:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    TheEki luulen että toi Vertrigo Serv on juurikin se mitä haen, ny se on koneella asennettuna, mutta miten tolla ohjelmalla saa tehtyy sillee että kun se on päällä että esim www.google.com <--- sivun sijasta mun nettiselain menisikin minun määrittämälle sivulle, eli se ettis www.google.com sivun ensisijaisesti mun koneen sisäiseltä servulta ja jos mun servul olisi www.google.com sivu niin selaimeni avaisi sen ensisijaisesti eikä sitä www.google.com sivua mikä on netis ja vastaavasti ku sammutan serverin niin selain teimisi normaalisti.

    Jos sais joitakin ohjeita tohon mun selitykseen niin olisin hyvin kiitollinen.
     
  5. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Mitä hyötyä ajattelet olevan siitä että www.google.com sivu aukeaa omalta koneeltasi? Jos haet jotakin löytyykö se omalta koneeltasi? Kertoisitko vähän tarkemmin mitä tavoittelet?
     
  6. vitalvi

    vitalvi Member

    Joined:
    Oct 9, 2006
    Messages:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    haluan testailla php-nettisivuja
     
  7. nwind

    nwind Regular member

    Joined:
    May 21, 2003
    Messages:
    452
    Likes Received:
    12
    Trophy Points:
    28
    Osotteen ohjaustahan voi vaikka hosts tiedostoon laittaa jos haluaa vieraan domainin ohjaavan localhostiin mutta tuo nyt ei ole kannattavaa ja se pitäsi jokakerta poistaa kun haluat päästä oikeaan googlesivuun. Ensinnäkin mitä ideaa on kloonata googlen (irtonaiseksi) sivu kun et saa sen tietoja tai hakujuttuja pelaamaan.

    VertrigoServ tukee php:ta hyvin ja conffi varaa on vaikka muillejakaa :) vrt www.dustbox.ws kotipalvelimeni :) Eli ei muutakun testimään mutta tuota sinun selitystä ja sen järkevyyttä en kyllä itsekkään huomaa mihin moista tarvit.
     
  8. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Joined:
    Sep 2, 2007
    Messages:
    1,381
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Mikäli tuosta selityksestä mitään tajusin, niin ainut mahdollisuus on itse kirjoittaa sekä selain että serveri sellaiseksi jonka haluat. Eli selain hakemaan oletuksena omalta koneelta jonkun hosts-tyyppisen tiedoston listauksesta "osoitteita" jotka ohjaavat koneella hakemistoon johon itse olet tallentanut tarvittavat tiedostot. Ja mikäli jonkin tietyn ajan puitteissa / serverin lähettäessä selaimelle viestiä tiedoston puuttumisesta, selain suuntaisi internetiin. Mutta käytännössä tuo olisi todella typerä systeemi, ja kaikenlisäksi tuskin toimisikaan.

    Pelkän php-tiedoston testaamiseen soveltuu Apache vallan mainiosti. Serveri käyntiin, sivu(t) htdocs-hakemistoon serverin juureen (näin oletuksena) ja selaimella http://localhost auki.
     
  9. afterwin

    afterwin Regular member

    Joined:
    Mar 27, 2005
    Messages:
    1,338
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Proxy tekee tuollaista, mutta ei sitä nyt aivan tuollaiseen ole tarkoitettu. Saisikohan sitten proxyn ja jonkun tuollaisen softan avulla rakennettua systeemin joka noutaisi kaikki domainin alisivut jotenkin automaattisesti omalle koneelle. Mutta edelleenkin sama kysymys mitä mieltä hommassa olisi? Sellaisena voisi ymmärtää jos käytetään vain joitakin sivustoja. Niitäkin pitää mahdollisesti päivittää?
     
  10. vitalvi

    vitalvi Member

    Joined:
    Oct 9, 2006
    Messages:
    44
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    16
    Dreamlore tuota tässä haen mitä neuvoit kiitos siitä, mutta kertoisitko viel tarkalleen että missä htdocs-hakemisto sijaitsee?

    mulla on toi vertigo nyt asennettu
     
  11. Dreamlore

    Dreamlore Regular member

    Joined:
    Sep 2, 2007
    Messages:
    1,381
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    46
    Se on siellä mihin olet serverinkin asentanut. Käyttiksestäsi en tiedä, mutta Windowsista löytyy *:/asennuspolku/htdocs/. Mikäli käytät jotain unix-pohjaista, niin edelleen se siellä asennushakemistossa pitäisi olla.
     

Share This Page