Elikkäs mun koneessa on joku nimetön halpis virtalähde, ja ajattelin ihan turvallisuussyistä vaihtaa laadukkaampaan, ettei se syty palaan tai hajota koko konetta jne... Eli mikä olis erittäin laadukas ja turvallinen virtalähde? Saahan se hienokin olla, kun tykkään konettä modailla... hinta sais olla n. 90€ paikkeilla Itse olen kattellut näitä: Levicom Visible XAlien SPS-VP500BL olis ainakin hieno, mutta onko kokemuksia tai jotain, että onko se myös laadukas? NEXUS SILENT POWER 400W SE NX-4090 sitä on kehuttu erittäin hyväksi pitäs olla väh. 400W
Suosittelen tämmöstä: be quiet! ATX-Virtalähde, Colorline, Serie 1.3, 400W. 2 x Led Fan, Active PFC hinta only4pro 88.90€....itse ostin tällä viikolla ja voin sanoa että erittäin hyvä poweri....toi ei pidä minkään laista ääntä ja hyvät voltit tolla ainaki saa..ja ihan siistikin on myös...
Ei tämäkään mikään huono ole. On tosin vähän yli 90€. NB-Fortron UltraSilent 400 Watt NB-Fortron on huippuhiljainen ATX virtalähde. Fortronin poweri jossa on Noiseblockerin hiljainen 120mm laitetuuletin. Äänentaso 11-20dB/A ja tuo 20db/A maksimi rasituksessa!! Oikeasti markkinoitten hiljaisin poweri..? Tekniset tiedot: -ATX virtalähde 400W -Koko 150x86x140mm -Tehot +3.3V 28.0A,+5V 30.0A,+12V 16.0A,-5V 0.3A, -12V 0.5A,+5Vsb 2.0A. -Liitännät 6 x HDD ja 2 x FDD -Takuu 3 vuotta!
Mua on alkanu kiinnostaan toi ( Bulk Levicom ) Aspire VisiblePower, ATX 500W jota myydään only4prossa koska se on nii prkl hieno Onko jollain kokemuksia tai jotain että maksaako siinä laatu vai pelkkä hienous? Laatu olis tietenkin tärkeetä. En haluais että se syttyy heti palaan ja hajottaa koko koneen... on siinä ainakin FI/CE/S/N-hyväksynnät Mitäs toi tarkottaa toi Aktiv PFC?
Noihin HEC:n powereihin ollut tyytyväinen,hiljaisia,käy viileänä.. http://www.hecgroupusa.com/FLEX1.php?id=2
täs on taas tämä pfc härpäkkä pähkinän kuoressa: Active PFC The preferable type of PFC is Active Power Factor Correction (Active PFC) since it provides more efficient power frequency. Because Active PFC uses a circuit to correct power factor, Active PFC is able to generate a theoretical power factor of over 95%. Active Power Factor Correction also markedly diminishes total harmonics, automatically corrects for AC input voltage, and is capable of a full range of input voltage. Since Active PFC is the more complex method of Power Factor Correction, it is more expensive to produce an Active PFC power supply. Passive PFC The most common type of PFC is Passive Power Factor Correction (Passive PFC). Passive PFC uses a capacitive filter at the AC input to correct poor power factor. Passive PFC may be affected when environmental vibration occurs. Passive PFC requires that the AC input voltage be set manually. Passive PFC also does not use the full energy potential of the AC line. Non-PFC Non-PFC power supplies are no longer recommended. In fact, in Europe, power supplies are now required to have either active power factor correction or passive power factor correction.
no mulle ny on ihan sama millasta ääntä ne pitää, kunhan ne ei räjähdä heti ...eli siis toi Active PFC on hyvä asia?
entäs kun tossa lukee, että "Std. virtalähde joka sopii lähes kaikkiin std. koteloihin ja useimpien prosessorien kanssa, AMD K7 ja Intel 2.03 hyväksytty" Niin toimiiko se sit varmasti, mulla on AMD Athlon XP 2600+ prossu? voiko olla jotain muita yhteensopimattomuus ongelmia? oon kato vähän n00bi tän tietokoneraudan kans
std = standardi. Ja kyllä se sinne menee ellei sinulla ole joku erityisen ahdas kotelo. Ei ole mitään ongelmia.