Uutta näytönohjainta ostamassa, ja monta eri vaihtoehtoa on jo löytynyt ja huomasin, että jotkut näistä ei tukeneet Pixel- ja Vertex Shader 3.0:a. Kysymys kuuluu, jos (esim x800 sarja) [bold]ei[/bold] tue Pixel- ja Vertex Shader 3.0, niin pyörittävätkö ne pelejä joissa käytetään 3.0:a? Kannattaisiko hankkia näytönohjain vain Pixel- ja Vertex Shader 3.0 ominaisuuden takia vaikka tehot laskisivatkin vähän?
Kerrohan nyt, paljonko sulla on budjettina? 150e? Jos näin, niin sillähän saa jo Palit GF 7600GT:n (137,74e + 17,49e postikulut Suomeen), joka on pääasiallisesti pelitehojen suhteen tasoissa X850XT:n kanssa (paitsi 3DMark06:ssa, jossa 7600GT vetää tuhannen pisteen kaulan 2000->3000 karkkimarkkia)... paitsi jos emossasi ei ole PCI-E x16 -liitäntää. http://tinyurl.com/mg2cy
pixel- ja vertex shader 3.0, eli siis Shader Model 3.0.. SM 3.0 tarjoaa pelintekijöille enemmän mahdollisuuksi luoda entistä monimutkaisempia (hienompia) silmäkarkkeja peleihin. Jos vaikka kortti ei tue SM3.0:aa niin pelit (joissa SM3sta on käytetty) kyllä toimivat, mutta pienemmillä herkuilla
Eihän sulla sitten ole käytännössä muita vaihtoehtoja kuin 7800GS. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/33526
Paras AGP kortti. Prey,Fear,BF2 jne... Kaikki pyörii täysillä asetuksilla ilman moitteita. Suosittelen!