Playstation ohjain Pc:lle

Discussion in 'PC:n pelit' started by kirppuh, Jun 8, 2005.

1. kirppuh

kirppuh Member

Trophy Points:
    16
    Eli olisi tuollainen Sonyn playstation ohjain jossa on kaikki tärinät ja padit. Niin olisiko jossain ohjeita millä saisi ohjaimen usb:hen tai jollain muulla tavalla koneeseen. Mitää adapteria ei huvita ostaa kun kukkaro kevenee ainakin toistakymmentä euroa. Google minua ei osannut auttaa, mutta osaatteko te?
    Kiitos etukäteen.

2. Limasika

Limasika Regular member

Trophy Points:
    46
    Itse tein Xboxin padistä ohjaimen pc:lle, niin eiköhän tuokin onnistu. Ainoa vaan etten löytänyt ajureita ps2:n ohjaimelle, mutta varmasti ne jostain löytyy kun ahkerasti etsit.
    Tuossa ohje jonka mukaan suurinpiirtein tein xbox -> pc, samalla tavalla luulisi onnistuvan ps2 -> pc.
    http://www.metku.net/index.html?sect=view&n=1&path=mods/xbox_cc/index

3. nrautava

nrautava Guest

Siis meet Anttilan peli osastolle ja otat sen PS2 ohjainta muistuttavan ohjaimen PC version (usb)...

4. masi84

masi84 Guest

Tämännäköisen systeemin ohjeet täällä (itsekin testannut ohjeet ja toimii):
    http://www.emulatronia.com/reportajes/directpad/psxeng/

*lisäys: myös USB-porttiin mahdollista tehdä, mutta tarvitsee olla jonkun verran tietämystä piiriohjelmoinnista. Mutta jos kiinnostaa löytyy ohjeita täältä:
    http://www.stnield.com/
    Myös joku taiteillut multitap:in sopimaan PC:hen samassa osoitteessa.

Last edited by a moderator: Jun 9, 2005
  5. Limasika

Limasika Regular member

Trophy Points:
    46
    Itsekin mietin tuota rumblepadiä (vai mikälie?) jota nrautava luultavasti tarkoittaa, hintaa sillä täällä Rollon prismassa oli ~35e ja tuolla meikäläisen Logic3 merkkisellä Xbox ohjaimella 12,90 + usb-piuha pari euroa, eli yhteensä ohjaimelle tuli hintaa puolet siitä mitä "oikea" ohjain maksaa ja olihan siinä sitä itsetekemisen riemua :D

6. masi84

masi84 Guest

Jos en kauhean väärässä ole niin Xbox-ohjaimen liittäminen suoraan PC:n USB-väylään onnistuu helpommin kuin Playstationin, koska playstationin ohjaimen kanssa tarvitset myös ohjain piirin, niinkuin tässä kaupallisessa versiossakin on:

7. nrautava

nrautava Guest

Siis tarkoitin tätä:
    Logitech Dual Action Gamepad PC USB - peliohjain.
    23.90 € (sis alv.)

Sen voi tilata paikasta http://www.verkkokauppa.com/

8. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    En suosittele Logitech Dual Action Gamepadia, mulla on jo 5 ohjain huollossa. Ohjaimen kestoikä ollut korkeintaan 1 kk vaikka vähän on käytetty. Sinne sisälle menee paskaa helposti ja sitten peli liike lähettää sen maahantuojalle putsattavaksi ja kestää viikkoja sekin operaatio. Itsehän voisi aukaista ja putsata kans mutta kun takuu raukeaa samantien. Lisäksi jokaisessa ohjaimessa on ollut vasemman tatin kanssa ihme juttuja eli ei ole toiminu välillä ollenkaan ja välillä taas toimii vaikka en juurikaan käytä koko tatteja pelaamiseen. Kaverilla on jo pari vuotta ollut käytössä se astetta kalliimpi versio ja ei ole mitään vikaa ollut, ja itse aion ostaa myös sellasen lähiaikoina.

http://www.logitech.com/index.cfm/products/details/FI/EN,CRID=2225,CONTENTID=8674

9. nrautava

nrautava Guest

Siis miten hemmetti sä saat sinne sisälle likaa?
    Sehän on ummessa, paitsi jos harrastat ohjaimen upottamista kokis purkkiin tai vastaavaan....

Noi toimii kyllä jos osaa käyttää. Itellä on 2 käytössä (yhsen menin hajottaa kun tippu partsilta).

En ole huomannut muuta vikaa kuin se mikä on myös PS2 versiossa: tattien päällä oleva pehmuste kuluu.

10. konverter

konverter Regular member

Trophy Points:
    26
    No huollon vastaus on ollut aina että likainen sisältä ja nyt on putsattu, ja toimii taas jonki aikaa. Ja mulla ei ole tapana upotella ohjaimia mihinkään kokis purkkiin tai vastaavaan. Reilu 10 vuotta erillaisia ohjaimia käyttänyt ja nämä ovat olleet kaikkein huonoimpia laadultaan. Laadukkain on ollut kestoltaan ps2 ohjain jota en ole ikinään saanut rikki en edes ahkeralla käytölläkään. Ja paikallinen pelikauppias sanoi että on nämä surkeita ohjaimia kun joka toinen mitä liikkeestä myydään joudutaan lähettämään huoltoon 2-4 kuukauden sisällä. Joten ei tämä minun MUTU puhetta ole pelkästään.

11. kirppuh

kirppuh Member

Trophy Points:
    16
  12. masi84

masi84 Guest

http://pupp.edgeemu.com/psx_control.htm
    tämä ohje minkä löysit lupaa näin:

"PSX Controller with no special features":ei feedback:iä eikä muitakaan tärinöitä

"This is NOT working for me in XP anymore with the NTPAD drivers... Im having odd driver problems with the controller After I installed DX9, the controller stopped working. Hmmm...Works fine in win98 and ME with dpadpro drivers"

"I don't guarantee this to be 100% accurate. Just because it worked for me does not mean it will work for you. You are more than welcome to try this at home BUT do so at your own risk."

Eli saahan tämänkin mukaan yrittää. Itse en uskalla tuolla kytkennällä kokeilla oman tietokoneen porttien kestävyyttä, ehkä jos olisi käytössä joku vähän huonompi emolevy.
    Mutta jos toimii/ joku jaksaa testata niin ilmoituksia foorumiin.

13. kirppuh

kirppuh Member

Trophy Points:
    16
    Joo kait sitten koitan tuota toista. Pitää enää ne diodit käydä ostamassa.

14. masi84

masi84 Guest

15. lam0r

lam0r Guest

mulla on langaton logitechin PC kahva. kannattaa ostaa se mielummin on erittäin hyvä!

Share This Page