Hei! En löytänyt haulla apua ongelmaani, joten tein siis uuden. Ongelma alkoi tänään iltapäivällä; käynnistettyäni koneen uudelleen, ilmestyi oikeaan alapalkkiin kuvake, jossa luki "Uusi laite löydetty" ja sitten tuo otsikon PnP BIOS Extension. Sen jälkeen tuli mahdollisuus valita miten ohjattu uuden laitteiston asennus suoritettaisiin, johon valitsin (suosituksen mukaan) automaattisesti. Enpäs saanutkaan suoritettua sitä onnistuneesti loppuun, vaan eteeni tuli ilmoitus: "virhe asenettaessa laitetta: tämän INF-tiedoston palvelun asennusta käsittelevä osa ei kelpaa." Siinä sitten hetken pähkäilin ja päätin mennä laitehallintaan katsomaan mitä siellä näkyy. Järjestelmälaitteiden "alla" oli musta huuotomerkki PnP BIOS Extension kohdalla. Sitten valitsin ominaisuudet ja sieltä sain seuraavanlaisen ilmoituksen: "Tätä laitetta ei voi käynnistää, koska sen asetustiedot rekisterissä ovat epätäydelliset tai vioittuneet. (Koodi 19) Käynnistä laitteen vianmääritys valitsemalla Vianmääritys." En ole varma, että mihin tämä ko. ongelma suoranaisesti liittyisi, mutta Googlettamalla sain sen käsityksen, että Daemon Toolssiin. Minulla oli ko. ohjelma, eikä sen kannsa ollut minkäänlaisia ongelmia. Yritin hetki sitten poistaa sen ja asentaa uudestaan, mutta se ei ratkaissut ongelmaani. CCleanerin Beta-versiota olen myös kokeillut, mutta ilman tulosta. Mainittakoon vielä se, että kokeilin tänään MBnetin päivän ohjelmaa (PcMedik) ja suoritin sillä "skannauksen". Tuskin tämä siitä johtuu, mutta kerroinpa sen nyt kuitenkin. Tulipas hieman pitkähkö kertomus, mutta tällaista ongelmaa nyt olisi. Olen todellan kiitollinen kaikille apua/neuvoja tarjoaville!
Pienen kikkailun jälkeen onnistuin ratkaisemaan ongelman. Käväisin Daemon Toolsin sivuilla ja löysin sieltä ratkaisun. Tämä toimi ainakin minun kohdallani. Poistin rekisteristä PnP Bios Extension arvon ja sen jälkeen se myös hävisi laitehallinnasta ja kaikki näyttäisi toimivan entiseen malliin. (http://www2.daemon-tools.cc/dtcc/showthread.php?t=5160&highlight=BIOS+Extension Ongelma oli siis Daemon Toolsissa, mysteeriksi kuitenkin jäi miten se alunperin syntyi. Jään tässä nyt sitten sitä ihmettelemään...