Elikkä Windows XP home editionissa kuuluisi aina tuonne näytön oikeaan alakulmaan ilmestyä sellainen poista laita kuvake josta voi valita haluamansa laitteen "turvallisesti poistettavaksi". Se on nyt vaan hukassa. Ennenkin on näin käynyt, kahdesti, ja silloin olen sen saanut takaisin omin avuin. Nyt en kuitenkaan löydä mistään mikä auttaisi probleemaan. Viimeksi sain ongelman kuntoon jostain hallinnasta mutta nyt en löydä sitä. Sieltä laitoin siis että, Mp3 soitin (creativen muvo) ei olisi käytössä ja sitten takaisin käyttöön niin ilmestyi se kuvake tuonne. Otiin siis väliaikaisesti koko USB portin käytöstä mutta nyt en enää löydä tuota paikkaa. Jelppiä!!
Se tullee takaisin kun käynnistät koneen uudestaan. Voit kuitenkin poistaa laitteen seuraavasti: Paina Windows+R (tai Käynnistä -> Suorita...) Anna komento RunDll32.exe shell32.dll,Control_RunDLL hotplug.dll ja poista haluttu laite.
Juu no tuota uudelleen käynnistystä en jaksa alkaa värkkäämään enkä tuota toistakaan. Pahoja kokemuksia nuista suorita toiminnoista Siis jokin windowsin oma laitehallinta tai jokin vastaava mistä saa aivan kaikki koneeseen liitetyt osaan joko käyttöön tai pois käytöstä. Ennen olen sieltä aina hoitanut ongelman, mutta nyt se avauskuvake on hukassa prkl.
Siis kiitos neuvosta mutta kun tiedän että sen löytää jostain helpomminkin. Suorita toiminnoista pahoja kokemuksia kun en älyä niistä mitään. E: Se paikka mistä ennen olen poistanut usb-portin on aivan samanlainen kuin minkä tuolla suorita komennolla saa esiin. Mistäkähän tuon löysi kuvakkeena? E2: Ja kun tuolta poisti soittimen käytöstä, niin samalla ilmeistyi tuonne oikeaan alakulmaan tuo kuvakekkin. KIITOS!! (ja sori ku en heti uskonu tuota suorita juttua)
Vanhaan ketjuun uusi ja toimiva vastaus. Sammuttakaa "explorer.exe" prosessi painamalla ctrl+alt+del ja valitsemalla välilehti "prosessit", sen jälkeen vain valitsette prosessin ja klikkaatte "Lopeta prosessi" -painiketta. (siis windows [ainakin toimii home editionissa]) Sen jälkeen painatte winukkanappi+r tai valitsette tehtävien hallinnasta Tiedosto -> Suorita (Uusi tehtävä) -> Kirjoittakaa "explorer.exe" ja painakaa enteriä tai klikatkaa hiirellä ok.