Näköjään on MTV3 OY:n tahdosta poitettu Filmien soittolistoja Youtubesta. Vaikka ulkomaiset tuntuivat pelittävän ok. No MTV3:n lähettää vain usalaista roskaa. Monta kertaa minun pitää maksaa esim, Tali-Ihantala-filmistä. Kävin sen katsomassa teatterissa, pitääkö minun siis maksaa, joka katselukerrasta , vaikkapa kotonani. Ja tätäkin filmiä ovat kansalaiset/valtio tukeneet. Ja muitakin esimerkkejä löytyy. Filosofia( Osta,osta...Maksa, maksa, bemarista loppuu pian bensa) ei oo ihan tätä päivää. Selvittäisivät itse meille puolueettoman tahon (jos sellasta on) kautta mihin nämä teosto-maksut oikein menevät. ja oikeasti kenelle ne kuuluvat. Siis myös teostolle vastuuta.
Sinänsä ihan oikealla asialla olet, mutta toi oli vähän huono vertaus. Maksat jokaisesta katselukerrasta myös siellä elokuvateatterissa. Ei siellä ilmaisia näytöksiä ole.
Noinhan asia varsinaisesti on, mutta ainakin me varttuneemmat helsinkiläiset muistamme kyllä nonstop-elokuvateatterit, joissa sai yhdellä maksulla katsoa samat elokuvat monta kertaa peräkkäin. Esimerkiksi Etelä-Espalla sijainnut Kit-Cat oli tunnettu pätkiksistään, joita näytettiin tauotta uudelleen ja uudelleen (ainakin melkein) niin kauan kuin jaksoi katsoa. Tietysti tuo koski vain yhtä katselupäivää.