Poltetuissa leffoissa virheitä kuvanlaadussa!

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by tosikeijo, Dec 27, 2005.

1. tosikeijo

tosikeijo Member

Trophy Points:
    11
    Olen poltellut varmuuskopioita DVD-leffoistani, mutta nykyään olen
    huomannut, että kaikkiin leffoihin tulee 3-8 virheellistä kohtaa,
    jolloin kuvaan ilmestyy esim. vihreitä neliöitä tai muita virheitä.

Nykyisessä koneessani on Lite-On SOHW-1693s polttava DVD-asema, siinä
    uusin firmware-päivitys. Aihiot on Nierlestä juuri tilattuja
    Philipsin 1-8x DVD+R:iä. Polttosoftana olen kokeillut Neron eri
    versioita kutosesta 7.0.1.4:ään asti. Polttaisin mieluiten
    4x-nopeudella, mutta Nero tarjoaa pienimmäksi 6x-nopeutta.

Vanhassa koneessa oli Lite-On SOHW-1653s polttava ja edellinen
    Philipsin DVD+R satsi(100 kpl) toimi ilman virheitä 4x-nopeudella
    poltettuna.

Pöytäsoitin on Pioneer DV-360, jossa virheet näkyy. Tietokoneella
    katsottaessa virheitä en oo huomannu.

Onko vika asemassa, softassa vai Philipsin viallisessa satsissa?
    Sinänsä "pienehkö" vika, mut ärsyttää jos vanhalla kivisodan
    aikasella masiinalla sai parempaa jälkee ku uudella!

2. DolbyR

DolbyR Regular member

Trophy Points:
    26
    Millä softalla olet compressoinut ne mahtumaan yhdelle levylle?

3. tosikeijo

tosikeijo Member

Trophy Points:
    11
    DVD decrypterillä koneelle ja DVD Shrink 3.2.0.15:ta oon käyttäny kompressoimiseen!

4. DolbyR

DolbyR Regular member

Trophy Points:
    26
    Kannattaisi käyttää CCE Basic, DVD Shrink tekee surkeata kuvanlaatua, käytin sitä myös itse n. 60 leffan kopiointiin ja nyt v***ttaa

Last edited: Dec 27, 2005
  5. jmmv

jmmv Member

Trophy Points:
    16
    Epäilisin että syy on Pioneerin asemassa tai poltetuissa aihioissa.Pioneer ei pysty lukemaan poltettua levyä oikein...Itse käyttänyt Decrypteriä ja Shrinkiä ja ei ole ollu mitään ongelmia!Polttava asema voisi olla myös yksi hyvä hankinta??Itsellä ollut NEC:n asema ja poltossa Nero eikä yhtään tuopinalusta ole tullut sen jälkeen!!Levyinä olen käyttänyt TDK ja Verbatimin levyjä ja joskus harvemmin Maxellia.

6. jmmv

jmmv Member

Trophy Points:
    16
    Lisäys vielä edelliseen että samat varmuuskopiot on katsottu Sonyn,Philipsin,Baierin,LG:n,Scandicin ym...pöytäsoittimilla ja ei ole ollut ongelmia!!

7. tosikeijo

tosikeijo Member

Trophy Points:
    11
    No nyt tilasin Verbatimin aihioita, kun niitä on joka paikassa kehuttu! Koha lasti tulee ni postaan miten käy! Jos ei homma pelaa ni asema lähtee takuusee tai ääntä nopeammin verkon painoksi!

8. mvnet

mvnet Regular member

Trophy Points:
    26
    Niin, vika voi olla myös itse polttavassa asemassa. Itselläni oli vielä vähän aikaa sitten polttavana DVD-asemana Lite-On SOHW 1633S. Sillä polttelin Verbatimin levyille hyväuskoisena vähän aikaa, kun kerran huomasin, että Neron datan tarkistus kesti aivan liian kauan. Aloin tarkastella aiemmin poltettujen levyjen laatua ja huomasin ne kaikki aika kehnoiksi. Moni levy myös pätki aika ajoin, kun katsoin Xboxillani niihin poltettuja leffoja.

Päätin kokeilla Samsung Pleomax-levyjä, josko ne toimisivat paremmin. Luulin, että Verbatim ei sopisi asemalleni. Mutta Pleomaxeille tuli aivan ala-arvoista laatua. Testituloksiani voi katsella osoitteessa: http://koti.mbnet.fi/mvnet/tietokoneet_kotipolttoiset_dvdt.php#testituloksia . Muutama Pleomaxille poltto epäonnistui täysin. Ei muuta kun asema vaihtoon.

Hommasin kehutun LG:n GSA-4163B -aseman ja se poltti Verbatimeille huomattavasti parempaa ja tasaisempaa laatua. Samsungin Pleomax -halpalevyille sekään ei mahtanut juuri mitään - melko surkeaa jälkeä yhä. Yhtään huonoa levyä en ole vielä tuolla asemalla polttanut Verbatimeille.

Säilytin kuitenkin tuon Lite-Onin aseman, kun sillä pystyy skannaamaan noita PIE/PIF-arvoja, joilla voi testata poltetun levyn laadun. Mutta yhtään DVD-levyä en sillä ole enää polttanut enkä polta. Sen verran huonoa jälkeä tulee. Tiedä sitten millaista jälkeä Lite-Onin uudemmat mallit tekevät.

Lite-Onin asemani ei siis ollut sinänsä viallinen (poltetut levythän oli luettavissa PC:n DVD-asemassa), joten takuuseen sitä ei olisi mitenkään saanut. Eipä nuo uudet DVD-asemat kyllä paljoa maksa. Noin 50 euroa maksoi tuo LG:n asemani. Ja hyvää jälkeä tekee.

Last edited: Jan 1, 2006
  9. JanMac68

JanMac68 Member

Trophy Points:
    16
    Shrinkillä on tullut pelaitua, mutta videotykkiin siirtymisen johdosta kuvan laadusta on tullut aivan "majorpoint"

Mistä saa esim tuon ym. mainitun - CCE Basic - ohjelman, jos kerta se tekee parempaa kompressointia(?)
    Muita suositeltavia vaihtoehtoja ??

10. DolbyR

DolbyR Regular member

Trophy Points:
    26
  11. JanMac68

JanMac68 Member

Trophy Points:
    16
    Ööh, sorry, pitäisi aina ensin googlettaa ennenkuin kyselee turhia...
    Löytyyhän tuota 58e hintaan.
    DVDrebuilderi on ilmeisesti freeware versio tuosta kaupallisesta versiosta tai ainakin vastaava.
    Käyttäjät huom! Onko silminnähtävää eroa Shrinkkkiin ?? Kannattaako alkaa edes testailemaan ?

12. DolbyR

DolbyR Regular member

Trophy Points:
    26
    Omasta mielestä ainakin on erittäin suuri ero, ja tuolla trial versiollahan sen saat itse testattua.
    Tuota shrinkin käyttöä en tosiaan suosittele, varsinkaan kun on tykki, normaalissa TVssä se vielä menettelee mutta tykin kanssa tulee tosiaan ihan surkeata kuvaa.

13. JanMac68

JanMac68 Member

Trophy Points:
    16
    Tuo englantilainen ohjelmapack esittely antaisi ymmärtää ettei trial versio anna tehdä yli 3min pätkää, mutta ilmeisesti näin ei ole.

Tuo ostetaan vissiin Visalla, onko ostopaikalla mitään väliä, noin niinkuin turvallisuusmielessä ?

Share This Page