Poltetut levyt ei toimi (laitteet väittävät, että levy tyhjä).

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by JaniSri, Nov 6, 2005.

1. JaniSri

JaniSri Guest

Jep.. ...Ongelmat alkoivat muutama päivä sitten. Ensin alkoi DC++ kaatuilemaan. Se sammui itsekseen ilman mitään mainintoja. Myös Image -tiedostojen polttaminen on ollut hyvin vaikeata. Nero, tai alcohol, tai muutkin poltto-ohjelmat kyllä polttavat levyjä ilman minkäänlaisia virheilmoituksia, mutta levyjä ei tunnista dvd soitin ja tietokonekin väittää levyn olevan tyhjä. Tiedän, että levy ei tyhjä ole, koska polton jälki näkyy pinnassa ja Nero:n "levyn tiedot" tunnistaa levyllä olevan ~4,4 Gigaa dataa!! Miksi levyt näyttävät tyhjiltä ja miksi DC++ sammuilee?

Onko microsoftin autom. päivityksillä mitään yhteyttä tapahtuneeseen? Automaattipäivitys oli yrittänyt päivittää pari päivää sitten itsekseen, mutta tilttiin oli sekin mennyt. Myös Norttoni oli nurin ja sen joutui asentamaan uudelleen. Nyt Norttoni on päällä, mutta poltot ei vieläkään onnistu!! Harmittaa?? Mikä nyt neuvoksi??

Kiitoksia vinkeistänne!

2. PjotrT

PjotrT Guest

Vinkkini: Asenna winkkari uudelleen, formatoi kovo (jos vaan mahdollista) ja itse poistaisin EHKÄ Norttonin ja laittaisin ZoneAlarmin tilalle. Ettei vaan koneesi myöskään kukoistaisi viruksia? Käytätkö myöskään AdAware ohjelmaa, jos et, niin käytä (vaikka tuo ei varmaan noihin ongelmiin syynä ole). Itsellä joskus samankaltaisia ongelmia.

Ja niitä ökkö-mönkiäisiä sitten voi tulla paljonkin jos käytät Exploreria selaimenasi, kokemuksen äänellä kerron!

Nämä tulivat ensimmäisenä mieleen, voi olla että noista mikään ei auta, mutta kokeile nyt ainakin.

3. JaniSri

JaniSri Guest

Mielellään en ensimmäisenä viitsisi formatoida kovoa... ...Enkä välttämättä windowssiakaan... ....Pöpöjen torjumiseksi minulla on käytössä Sygate Firewall, Norton antivirus, spybot, adaware. Mikään näistä ei ole ongelmista raportoinut. Norttonin tosiaan jouduin asentamaan uudelleen kun siihen joku iski. Exploreria en ole käyttänyt vuosiin..... ..Tulikettu on käytössä.

4. aaxxeell

aaxxeell Regular member

Trophy Points:
    46
    Kannattaa nyt selvittää mikä on tosiaan ennekuin menee vaan formatoimaan suinpäin.

Tuttu ja hyvä ratkaisu olisi vaikka pistää Virus ja haittaohjelmien puolelle tuo HjT-loki, ohjelman saat täältä -> http://koti.mbnet.fi/pattaya1/HijackThis.exe . Tallenna hakemistoon c:\hjt, käynnistä, klikkaa do a system scan and save a logfile ja lähetä loki sinne.

5. PjotrT

PjotrT Guest

No kukin tyylillään mutta itse pidän winkkarin asennusta tuossa vaiheessa jo ehdottomana. Kun se tekee muutenkin ihan hyvää. Ja sen kovon voi formatoida jos siltä tuntuu mutta jos ohjelmat kaatuilee niin itse asentaisin winkkarin uudelleen ja kokeilisin sitten...

Share This Page