Poltossa pätkä tyhjää Dvd:lle?

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by swedu, Dec 3, 2007.

1. swedu

swedu Member

Trophy Points:
    11
    Enpä ole vastaavaa ongelmaa sivuilta löytänyt ja kavereilta olen kysellyt ja nyt on lapaset pystyssä.
    Siispä vika on ollut jo aika kauan ja koneenkin olen tyhjentänyt kertaalleen,mutta ongelma ei poistunut,eli DVD poltossa tulee usein sellainen ongelma,että levylle jää pieni vaalea raita kuin polttamaton pätkä,noin sentti ulkoreunasta,tai ihan alkuun,tai molempiin?
    Soittimessa levy jässähtää, nykii,kakoo ja yleensä hyppää pätkän eteenpäin.Ohjelmina ollut Alco,Nero,Record now max ja kaikilla niitä hylsyjä tulee,välillä järjestään kaikki ja sitten taas ei?
    Toisinaan polton jälkeen tulee virheilmotuksia ja toisinaan ei,vaikka silti voi olla susipoltto?
    HP:n kone on ja alkuun toiminut ok,toista polttavaakin koitin eikä apua?Iso käsi kuka keksii,mikä mättää?

2. xXx

xXx Regular member

Trophy Points:
    26
    jos levy dvd+/- levy jää vajaaksi eli jos se ei tule täyteen, niin sen näkee levystä eli ihan normaalia. jos se on täynnä niin "vaaleata raitaa" kuten sanoit ei pitäisi näkyä. dvd+/- rw levyissä taas tuota eroa ei pitäisi näkyä oli levy sitten täynnä taikka vajaa. ensinnä tulee mieleen että käytät ala-arvoisia levyjä. eli itse käytän verbatimin levyjä ja hyvin harvoin tulee virheitä levyn takia. oletko päivittänyt aseman firmwaren jne ? aseman mukana on tullut softaa ja kun katsot mitä sieltä levyltä löytyy, niin voit päivittää ne softat netin kautta. en keksi tähän hätään mitään muuta syytä. kokeile ensin tehdä päivityksiä ja tarvittaessa kokeile vaihtaa levymerkkiä. levymerkeistä ja niiden laadusta saat jotain tietoa esim. kun kirjoitat googleen > verbatim test (tai) verbatim testi (tämä vain esimerkkinä)

3. swedu

swedu Member

Trophy Points:
    11
    Käytän päasiallisesti Prodyen Ja Datawriten/Datasafen levyjä,ja jo vuosia toimineet,joten hinta/laatu mielestäni kohdallaan.
    Noin sentti reunasta jää ohut polttamaton raita,ei reunasta sentin vahvuista polttamatonta aluetta,koska levyt pääosin tulee täyteen.
    Ainakin viimeksi otin 10 kpl Verbatimin Rw:ta,ja oli aika pian valmiitten pinoon,Memorexia,olen käyttänyt Rw.levyinä.
    Täytyy koittaa päivitellä tota Hp:ta,mutta kun koitin jo Lg:n polttavaa,eikä se auttanut?

4. swedu

swedu Member

Trophy Points:
    11
    Nyt on uudet firmwaret asemassa ja ongelma on ja pysyy?

5. swedu

swedu Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma oli asemassa,nyt uusi Samsung ja kaikki toimii,eli HP:ta en voi suositella.

Share This Page