Morjens. Eli asema on LG:n 40x12x40x laitehallinnassa on nimi HL-DT-ST CD-RW GCE-8400B Kun poltan levyä, niin kesken polton homma lopahtaa. Olen kokeillut muutamaa eri levymerkkiä ja ohjelmina on ollut nero 5.5.7.6 bundled ja alcohol 120% 1.4.6 (build 711). Nerolla polton eteneminen ei enää jatku mutta kello pyörii ja mitään ei tapahdu ellei itse keskeytä polttamista. Alcoholilla polttaessa tulee virhesanoma ja poltto keskeytyy. Tämä pitäis saada tänä iltana ratkaistua. Kiitos vaivautuville!
Asemassa johot kunnolla kiinni? Mikään ohjelma ei varaa tiedostoa? Miten vanha asema? Itelläni taitaapi olla juuri samanlainen (ainaskin hyvin lähelle) asema, ollu jo pari vuotta ja risat ja ikinä ei ole mennyt levyn levy pieleen.
Kyllä kokeilin johtojakin tarkistaa. Oiskohan se noin 2 vuotta vanha asema. Eilen sain jo 88% poltettua valmiiks mutta sitten tökkäs taas. Syö miestä. Ei oo mullakaan ikään ennen menny levy pilalle.
tarkemmin millainen virheilmoitus? itellä parivuotta vanha lg 32x10x40 cd-rw ja ei oikein suostu aloittamaan polttoa 8x-12x nopeammalla.
Itseasiassa, olen kerran saanut levyn kössähtämään. kokeilin että miten paljon vaatii, vedin kaikki softat päälle mitkä vaan oli koneella niin sitten kössähti.. Eli, voi valitettavasti olla että asema alkaa vedellä kohti eläkepäiviä. Toivon että itelläni palvelisi vielä uskollisesti jonkun aikaa.
Kokeilin polttaa miniminopeudella (8x) ja taas pysähty, tällä kertaa 84%. Nerolla kokeilin joten virheilmoitusta ei tullu. Nero oli pakko sulkea tehtävienhallinnan kautta, muuten ei mennyt kiinni. Asemia ei saanut auki enää tämän jälkeen, kumpaakaan. Lopulta windows jökitti. P*skat, pitääkö ostaa uus asema? Eihän ne paljoa maksa. Tosin olen katellut polttavaa dvd-asemaa, joten olisiko nyt sen aika...
Oli aikoinaan saman tapaista ongelmaa oman lg:n kanssa. Sound Blaster -äänikortti aiheutti konflikteja, tai oikeastaan vika oli ennemminkin VIA:n piirisarjoissa vanhassa emossa. Jos olet viime aikoina asennellu jotain uusia laitteita, niin kannattaa varmaan kokeilla kytkeä niitä väliaikasesti pois päältä ja testata polttoa sitten. Windows Xp ei ainakaan omassa tapauksessani osannut ilmottaa mistään laitekonflikteista itse.
Mulla on kans täsmälleen samanlainen asema, mutta ikinä ei ole poltto epäonnistunut. Tosin yli kaks vuotta sitten ku ostin sen niin se hajos alle viikossa, sain takuusta uuden eikä ole ollut valittamista. Ettei ole viallisia ne levyt?
Ootkos kokeillut firmwarea päivittää, meinaan mulla auttoi mun LG aseman kanssa kun samanlaisia vikoja alkoi ilmetä, levyt kosahteli melkein aina kun yritti polttaa....
Mikäs tähän ois uusin firmware versio ja mistä sais. LG:n sivuilta en löytänyt. Oonko sokea? En oo ennen tätä päivitystä tehny. Eli tarvittavat tiedostot koneelle ja sitten käynnistän ms-dos-tilassa cd-tuella ja ajan exe:n vai?