polttava cd-rom vai polttava dvd asema?

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by mruokoko, Jan 26, 2003.

1. mruokoko

mruokoko Guest

Mä olen ostamassa uutta konetta ja olen miettinyt kumman valitsisi. Polttava dvd asema maksaa halvimmillaan 400 e eli ainakin neljä kertaa kalliimpi kuin polttava cd-rom asema. Tallennus kapasiteetti on tietysti vähän isompi dvd asemassa. Dvd ja cd aihioissa hinta gigabittiä kohden on suurin piirtein sama. Siis kannattaako maksaa neljää kertaa enemmän suuremmasta tallennuskapasiteetista, vai onko dvd:ssä jotain muita ominaisuuksia jota cd:ssä ei ole.

2. Adder_78

Adder_78 Guest

ei ne DVD-R levyt maksa halvimillaan kuin 1 euron kpl kun tilaa esim Englannista... asemia saa 300 eurolla ja jopa alle sen..

Zzzzzzz

3. mruokoko

mruokoko Guest

joo mutta kannattaako dvd:stä maksaa enemmän kuin cd-rommista. Esim. onko kuvan laatu parempi?

4. Adder_78

Adder_78 Guest

Siis missä sen kuvanlaadun olisi oltava parempi? Tottakai jos poltat DVD elokuvan DVD-R levylle niin tottakai se on parempi kun mikään viritelmä minkä saat CD-R levylle :O) ja niitä leffoja pystyy katsomaan DVD-soittimilla... (sekä myös esim PS2 pelit pystyy varmuuskopioimaan DVD-R levylle suoraan)

onhan siinä DVD-R levyssä 4.38 Gigaa tilaa joten siihen mahtuu huomattavasti parempilaatuista tavaraa, koska voidaan käyttää korkeampia bitrateja elokuvissa...

Ja itse sanoisin että siitä kannattaa maksaa enemmän kuin tavallisesta CD-RW asemasta, koska DVD-+R(W) asemat pystyy polttamaan myös CD-R(W) levyt... sama asema myös lukee CD ja DVD levyt... eli siinä on monta asemaa yksissä kuorissa...

Zzzzzzz

Share This Page