Polttava CD toimii vajaavaisesti

Discussion in 'Vapaata keskustelua' started by Chisna, Nov 9, 2003.

1. Chisna

Chisna Member

Trophy Points:
    11
    Ongelma on tässä: polttava CD-asema polttaa vain CD-RW levyille, ei lainkaan CD-R levyille.... ja nekin CD-RW:t mitkä saan poltettua eivät toistu stereoissa (eikä vain minun stereoissa mutta myös muiden, kokeillut olen...) Oon käyttänyt Windows media playeria polttaessa, onko vika esim. siinä? käyttis on Win XP. vai onko vika CDissä? CD-R:t oli 48X ja CD-RW:t 1-4X. Vai voisko asetuksissa mättää joku?
    Olen hyvin kiitollinen jos joku osais neuvoa!
    jos tarvitsette lisätietoa voidaksenne vastata niin kysykää vaan...

2. snapsix

snapsix Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllä kannattaa kokeilla polttamiseen jotain ihan siihen tarkoitettua sovellusta kuten esimerkiksi Neroa. (http://www.nero.com) Windows XP:hen integroidut poltto-ominaisuudet ovat todella surkeat, enkä yhtään ihmettelisi, vaikka se saisi myös tuollaista ilmiötä aikaiseksi.

3. PJKuona

PJKuona Regular member

Trophy Points:
    26
    Nyt täytyy kyllä rehellisyyden nimissä tunnustaa, etten tiennyt että Media Playerillä pystyisi jotain polttamaan - ei ole tullut edes mieleeni tutkia.

Aivan kuten Snapsix sanoin, kannattaa käyttää polttamiseen jotain siihen tarkoitettua sovellusta. Neron lisäksi toinen polttoon soveltuva ohjelma on Winoncd. Nuo Windowsin omat poltto-ominaisuudet voi maalata vihreäksi ja polkea suohon.

4. lettas

lettas Moderator Staff Member

Trophy Points:
    93
    Jos olet suoraan cd-itä varmuuskopioinut, suojaukset tulevat luultavasti vastaan (käytä clonecd, alcohol120% tai vastaavia). Jos taas olet koittanut mp3:sia poltella sillä, tuloksena on varmasti cd-llinen mp3:isia, ja ne eivät normaaleissa cd-soittimissa soi. Tässä tapauksessa kannattaa vaikka neroa käyttää. Osiossa ohjelmat löytyy pari ohjelmaa, jolla laadukkaampien audio-cd:iden poltto onnistuu.

5. Tarmo78

Tarmo78 Regular member

Trophy Points:
    26
    Joidenkin polttavien asemien mukana tulee Nero Ja InCD. Jos olet asentanut InCD:n, niin ongelmat kuulostavat tutuilta. Poista se InCD, niin ongelmat katoavat. Sitä ei tarvitse mihinkään. vika tuskin on kumminkaan tossa Win Media Playerissä.
    Tarkista nyt kuitenkin vielä kerran toi sun poltto-ohjelmasi.

6. sarora

sarora Member

Trophy Points:
    11
    Jos ongelma ei poltto-ohjelmalla ratkea, niin vaihda asema. Mulle kävi uuden LG:n combo aseman kanssa niin, että se yxkax poltti vain rw-levyille ja niillekin huonosti. Lähetin sen takuuhuoltoon ja vika oli todellakin asemassa. Sain uuden tilalle.

Share This Page