Minulla on pieni ongelma polttavan DVD-asemani kanssa. Se tukee kaikkia DVD-tyyppejä, DVD-R, DVD+R, DVD-RW ja DVD+RW. Eilen poltin sillä DVD-RW:lle videota ja poltto onnistui. Sitten kokeilin polttaa DVD+R:lle, ja asemani sanoo että sisällä on tavallinen CD-levy. Nämä olivat siis Sonyn DVD+R-levyjä. Tänään ostin TDK:n DVD+R-levyjä, ja taas sama juttu. Eli mistä mahtaa kiikastaa, kun levyni ei huoli noita DVD+R-levyjä, vaikka se nimenomaan tukee kaikkia formaatteja?
Pistä tämä kysymys toiselle foorumille siellä varmaankin tiedetään mikä mättää. Afterdawn --> DVD-R Keskustelu asemista ja polttamisesta ja ongelmista.
Asema on LG:n GSA-4167B joka siis tukee kaikkia formaatteja. Voisiko ongelma olla sitten, että tietyt merkit, kuten juuri Sony ja TDK, eivät toimi tässä asemassa? Olen kokeillut siis ainoastaan DVD+R ja DVD-RW levyjä.
Epäilinkin että sinulla on LG. Koska toi vika kuulosti hieman tutulta. Itse ostin äskettäin kans uuden LG:n GSA-H20L aseman ja se ei tunnistanut mitään DVD-levyjä, ei edes elokuvia. Asema tulee ens viikolla huollosta, jos vaikka sitten toimisi oikein. Edelline LG:n asema (GSA-4040B) toimi kuin junan vessa, siinä ei ollut koskaan mitään ongelmia minkään merkkisten levyjen kanssa. Tietysti voi olla mahdollista, että asema hylkii joitakin merkkejä, mutta ei se niin saisi tehdä. Ja kun olet jo kahta merkkiä kokeillut, niin sanoisin että asemassa on jotain vikaa. Kokeilu kuitenkin ensin päivittää aseman FIRMWARE, ennenkuin viet asemaa huollettavaksi.
Tuon ei pitäisi haitata vaikka se tunnistaa nuo levyt väärin jos niitä ei ole poltettu vielä. Jos poltetut levyt tunnistuvat väärin ja eivät tästä syystä toimi niin asemassa on vikaa. EDIT: Myös firmwaren päivitystä kannattaa kokeilla.
Miten tämä Firmwaren päivitys tapahtuu? Olen siitä joskus kuullut, mutta ei ole mitään hajua miten se tehdään.
http://nordic.lge.com/fi/products/m...=050204&parentId=0502&gcscId=¶mModelCode= Tuolta sivulta pystut lataamaan uusimman FIRMWAREN (DL13). Product kohtaan "DVD-ROM(Writer)" ja subject kohtaan "GSA-4167B". Lataat sitten "GSA-4167DL13(EW).zip" paketin. Avaat paketissa olevan tiedoston ja asennus tapahtuu automaattisesti. Vaatii uudelleen käynnistyksen asennuksen jälkeen.
Itsellänikin on ollut samantapainen ongelma DVD-asemani(LG GSA-4163B) kanssa. Se ei tunnista tyhjiä DVD-levyjä vaan väittää niitä CD-levyiksi. Olen kyllä päivittänyt FIRMWAREn, mutta siitä ei ollut apua. Mikä nyt neuvoksi.
Minä sain DVD:t toimimaan. Yhden ohjelman asetus vain sekoitti koko hommaa. Ei siis tarvinnut firmwarea päivittää.