olen hankkimassa tietsikalle polttavan dvd-aseman 1)ennestään olemassa jo dvd-asema sekä polttava cd-asema. kummanko noista tilalle kannattaa uusi polttava dvd-asema vaihtaa? 2)jos haluaa varmuuskopiot omista dvd-leffoista,onko kopiointi mahdollinen suoraan levyltä-levylle 3)mitä pitäisi ottaa polttavan dvd-aseman ostossa huomioon.onko esim laitteissa hirveästi eroja? 4)saksasta ilmeisesti saa halvalla tilattua tyhjiä dvd-levyjä? mistä saitilta?
1) Itse laittaisin kärventävän CD-aseman tilalle, koska DVD-kärvennin osaa sauhutella myös CD-levyjä. 2) Jos laitteet on samassa väylässä, niin en suosittelisi, vaan tee suosiolla image ensin kovolle ja kärtsää se sitten levylle. Ajallisesti menee vähän pidempään, mutta lopputulos on varmempi. Toki alkuperäisten DVD-levyjen kopiointi ei onnistu ihan tuosta vaan muutenkaan, jollei halua kärtsätä kaikkia kalliille tuplakerroslevylle ja käyttää jotakin lennossa suojauksen poistavaa softaa. 3) Itse olen käyttänyt NEC:n laitteita ilman minkäänmoisia ongelmia vuosia. LG:tä kehutaan ja samalla haukutaan, Plextor lienee OK kanssa, Lite-Onit lukee hyvin huonojakin levyjä, taitaa olla vähän nirsompi levyaihioiden suhteen puolestaan. 4) Itse olen käyttänyt Verkkokaupan suoratoimitusta, se on nopea ja luotettava eikä hintakaan ole loppupelissä Saksaa kalliimpi. Nierleä monet kehuvat, vaan itseäni se lorotteli suoraan silmään ja sen jälkeen olen kyllä muistanut kaikille tutuilleni kertoa, että parempi on mennä repimään rahansa vaikka sillalle ja heitellä jorpakkoon, lopputulos on sama. Ei ole rahaa eikä toimivia levyjä.
1,2) ^^ 3) Uusimmat mallit: LiteOn, Benq, Pioneer, LG, Sony, Samsung...näyttäisivät kaikki olevan ihan tarpeeksi hyviä. Valitsisin varmaan jonku noista käyttötarpeesta ja hinnasta riippuen. Plextorit ovat kalliita ja NECin asemat ovat kai ottaneet hieman takapakkia parilla viimeisimmillä malleilla. Mitään kovin merkittäviä eroja noissa asemissa ei pitäisi olla, siis ainakaan peruskäyttössä. Lightscribe Labbelflash yms. on täysin turhia toimintoja (HIDAS ja levyt kalliita), 18X nopeudesta ei käytännössä ole mitään hyötyä 16X verrattuna (vain ~0-30s nopeampi), se 18X kertoo ainoastaan, että kysessä on varmasti suht. uusi malli. Noista ominaisuuksista ei kannata maksaa mitään ylimääräistä. Levyjen laaduntarkastukset onnistuu parhaiten LiteOn, BenQ ja Plextor; se nyt on ihan hyödyllinen toiminto, mutta hyvin pärjää ilmankin. 4) Verkkokaupan suoratoimituksesta Verbatimeja. Saksan kaupat voivat olla epäluotettavia, varsinkin kun rahat on menny perille, niin eivät ole enään erityisen halukkaita korjaamaan virheitään. Matrixx-media putiikkia en tosiaan suosittele, Wesellcd.com :in palvelu on puolestaan toiminut hyvin.