Niin, ostin tuossa Lg'n ulkoisen polttavan, muunnan avit ConvertXtoDvd-ohjelmalla dvd-muotoon, dvd-r levyille niitä polttelen, 12x nopeudella, poltto kestää bout 45min. Kaveri puolestaan "lataa" elokuvansa suoraan image-muodossa, eli elokuva on n.4,2 gigaa, ja hän polttaa ne 4x-nopeudella, poltto kestää 20 min. Sitä tässä kyselen että mikä tuohon polttonopeuteen vaikuttaa, että minulla on elokuva 1,5 gigaa ja silti poltto kestää 2 kertaa kauemmin?
Kaverillasi sisäinen vai ulkoinen polttava? Meinaan, että ulkoisella polttavalla, joka on yhdistetty USBllä kiinni, kestääkin kauemmin poltto, kuin sisäisellä asemalla.
Joo, kaverilla sisäinen, mulla ulkoinen, kai se siitä sitten johtuu. Tähän vielä lisää että, mahtaako tuo asema olla susi, nyt 3 levyä jo olen heittänyt roskiin, koska 6%iin on jumahtanut poltto, sekin kestänyt bout 20 minuuttia, vai lieneekö levyjen merkillä vaikutusta, sisko toi sonyn levyjä, niillä ei oikein luonaa, maxell'in levyillä on luonannut hyvin Vai vaikuttaako tuohon usb-liitäntä, emolevyssäni on 1.1 usb, ja kone herjaa aina käynnistättäessä että tarvisi olla 2.0 usb?
Kyllä vaikuttaa, korkeamman polttonopeuden valitseminen ei auta mitään, kun usb 1.1 ei nopeutensa puolesta kykene kuin max 1X nopeuteen DVD:lle. 12X poltto ei yksinkertaisesti onnistu, koska usb 1.1 on yli 10 kertaa hitaampi kuin mitä tuo nopeus vaatisi...USB 2.0 PCI-sovitinkortti voisi auttaa, sitten ainakin teoriassa pitäisi onnistua nopeammatkin poltot.