Polttovirhe Nerolla Philipsin DVD levyjä polttaessa

Discussion in 'DVD-R -keskustelu' started by McGordon, Dec 25, 2005.

1. McGordon

McGordon Regular member

Trophy Points:
    26
    Elikkäs minun ongelmani on vähän erikoinen. Olen tässä kohta noin vuoden ajan poltellut dvd-leffoja koneeltani levylle ja ihan hyvin on pelannut kaikenlaisilla dvd-levyillä. Erityisesti olen ostanut Philipsin dvd-levyjä, mutta sitten niiden kannet muuttuivat (sisällön olisi kuitenkin pitänyt säilyä samana) ja enään en saanut niihin tallennettua mitään. Aina kun olen Nerolla vähän aikaa poltellut jotain levyä niin ruutuun pamahtaa "Power calibration error". Osaisiko kukaan neuvoa? Olen kokeillut polttaa eri tiedostoja eri Philipsin levyille, muttei toimi. Vanhoille Philipsin levyille kylläkin. Ei tekisi mieli heittää roskikseen tai laittaa muovinkeräykseen isoa määrää hyviä dvd+rw levyjä. Everest-ohjelmalla kun koitin katsoa että mikä dvd-asema minulla on käytössä niin sen mukaan näköjään joku Nec. (www.nec-global.com/prod) Kiitti etukäteen.

2. mvnet

mvnet Regular member

Trophy Points:
    26
    CD-levyjen kanssa minulle tuli samainen virheilmoitus joskus aikoja sitten. Ongelma ratkesi kun formatoin CD-levyn ennen polttoa. Siis tein sen kunnon formatoinnin, joka kestää useita minuutteja, eikä sitä pika-formatointia, joka hoituu minuutissa. Tiedä sitten autaako tuo mitään sinun tapauksessasi DVD-levyillä.

Vai olisiko vika vanhassa firmwaressa? Jos levyt on uusia, niin voi olla, että asemasi firmware ei osaa polttaa niille, joten kannattanee kokeilla firmwaren päivitystä. NEC:in nettisivuilta varmasti selvinnee, miten sen päivitys hoituu.

3. McGordon

McGordon Regular member

Trophy Points:
    26
    Ei toiminut tuo "täydellinen" formatointi, olen sitä sitäpaitsi ennenkin koittanut. Firmwarea taas en pysty päivittämään, koska NEC:in sivuilla oleva linkki Packard Bellin sivuille ei toimi.

Share This Page