Hei!, Mulla oli Portal: Prelude suomenkielisillä teksityksillä ja valikoilla, mutta nyt jonkin ihmeen takia pelin kieli on muuttunut englanniksi. Ja kun Steamin kautta tuota kieltä ei pääse säätämään koska ei ole varsinainen Steam-peli, niin mitä pitää kirjoittaa consoleen että saan taas suomenkieliset valikot ja tekstit? -Kiitos!
Kokeile ladata ja asentaa peli uudestaan, itse kun juuri äsken pelin asensin niin oli heti suomeksi. Ota ensin tallennukset talteen, jos tarvitset.
Joo, eikai tässä muutakaan enää ole. Aika jännä ettei missään Steam-pelissä tuota valintaa ole, jonka avulla tekstityksen ja valikon kieltä voisi muuttaa. Mutta jospa tuo uudelleenasennus tepsisi. -Kiitos!
Eipä muuten tepsinyt, tietääkö kukaan muuta vaihtoehtoa saada peli ja tekstit taas suomeksi? Poistin vielä poistamisen jälkeen kaikki tiedostot Portal: Preluden asennuskansiosta, joten ei sinnekkään ole voinut jäädä merkintää kielestä.
No tuo auttoi, kiitoksia! Mutta nyt tuli uusi ongelma; peli kaatuu aina tietyssä kohdassa, tulee vain ilmoitus: "Käsky osoitteeessa "0x118143b2" viittasi muistiin osoitteessa "0x42050fc4". Muisti ei voi olla "read". Lopeta ohjelma napsauttamalla OK". Mistäköhän tuo johtuu ja kuinka saisi pois?
Tarkoitatko, että onko tuo ilmainen Prelude-modi alkuperäinen vai onko alkuperäispeli Portal alkuperäinen?
Niin, että onko itse Portal alkuperäinen steam-versio. Koska tuota ongelmaa on löytynyt wareversiossa.