noni eli olen näitä ketjuja ihmetelly ja jollakin sama onkelma ja seuraillu niitä ohjeita ni ei silti onnistu tämä... eli ongelmana on tuo Zyxel P-660HW-D1 ja P2P ohjelmat. kun siinä noita portteja pitää avata ni ei sit millään lähe toimimaan ja käytössä on myös µTorrent ja sille en avannu yhtään porttia tai mitään että asensin vaan ja lataaminen toimii hyvin ja nopeasti. tosin tässä tapauksessa voi olla että noi iipeet ei oikein täsmää ku en tiedä mitä käyttää mutta ku windowssi sanoo että IP Address 192.168.1.33 ja Subnet Mask 255.255.255.0 Default Getaway 192.168.1.1 ni miten noita käyttää oikein ja asentaa sinne että lähtis skulaa skebaa?? =) kokeilin myös käyttää tuota µTorrentin porttia ni sanoo vaan että on jo käytössä...
Minulla netti menee solmuun jos yritän laittaa siltaavaan tilaan (voi olla vika myös koneen ja penkin välissä) ja siltaava tila ei muutenkaan ole se parempi vaihtoehto, nopeampi kuitenkin. Mikähän ohjelma mahtaa olla kyseessä µTorrentin lisäksi? Ja tuota että µTorrentilla lataaminen toimii täydellä teholla on hieman kumma jos muut ohjelmat eivät lataa. "kokeilin myös käyttää tuota µTorrentin porttia ni sanoo vaan että on jo käytössä..." eihän samaa porttia voi käyttää muissa ohjelmissa jos se on jo käytössä µTorrentissa. Onko µTorrentissa pysyvä portti vai arpooko se joka kerta uuden? Eikö µTorrent tosiaan valita mistään NAT/palomuuri-ongelmasta? (ks. µTorrentin ikkunan alalaidan symboli vihreä ympyrä, keltainen kolmio ja punainen joku). Jos näihin epäinhimillisiin kysymyksiin jaksat vastata niin minullekkin selkenee tämä homma .
µTorrentissa asetuksista voit itse valita portin, jonka haluat avata. Ja pidä se NAT päällä. Modeemin asetuksista löytyy "nat", johon laitat ohjauksen omalle sisäverkon koneellesi ja määrität alku-/loppuportin.. esim. portti: 12345-12345 ja koneelle, jonka IP on: 192.168.1.33 Tee lisäksi modeemin palomuuriin sääntö, (lan to wan), uusi sääntö -> olikohan jokuy advanced rules-kohta.. ei muista nyt nimeä, jonne laitat nimen. Esim. torrent ja single port: vaikka 12345.. apply ja takaisin sääntöjen alkuun. Vasemmasta listasta lisäät esim. IP:n 192.168.1.33 ja alla olevasta listasta valitset äsken tekemäsi säännön ja lisäät sen myös.. katso, että valittuna on "forward" ja sitten vaan apply. Siinä pähkinänkuoressa Zyxeliin.. google auttaa myös.
jaah... kumma kylläkin että ei toimi... oon yrittäny kaikkia eri ohjeita mutta tulos on se että kun käynnistää ohjelman se sanoo vihreellä että ok ton portin kanssa ja puolminuuttii myöhemmin sanoo punasella että error :/ oon kokeillu siel palomuuris että sallisin lan to wan ja lan to wan mutta ei. mikä muuten siinä NATissa se Default Server ni mikä iipee siihen ja sitten siinä natissa tuo Max NAT/Firewall Session Per User, ni mulla siinä 512 mutta onko sillä mitään merkitystä??