Heippa! Olen pitkään jo etsinyt esim. tältä sivustolta ratkaisua ongelmaani, olen lukenut, ottanut selvää kaikesta, mutta silti on jokin pielessä. Meillä on kotona taloyhtiön oma netti, ja modeemina toimii Linksys WAG300N. Käytän p2p ohjelmia, sekä pelaan vanhaa kunnon CS:sää. Ongelmana on vain se, että esim. DC++ ei toimi aktiivina, uTorrentin portit eivät aukene (kokeillut useita), en voi hostia kynärissä omaa servua. En ole kokematon näissä asioissa, Ja olen vaikka kuinka monta kertaa yrittänyt kaikenmaailman konstein avata portteja näille ohjelmille. Olen melkeinpä 100% varma, että asetukseni ovat oikein, mutta silti mikään ei toimi niin kuin pitäisi. Voiko tämä johtua siitä, että taloverkossa on yksinkertaisesti estetty nämä kaikki tällaiset portit tms? Onko ainoa ratkaisu hankkia uusi netti, vai onko minulla vielä toivoa? Kiitos etukäteen Kuva portinavauksista: http://img157.imageshack.us/my.php?image=73180759ze1.jpg PS. Minulla on staattinen IP osoite jne. PSS. En saa NATtia mitenkään pois ilman että netti kaatuu kokonaan, enkä toisaalta haluakaan sitä pois vain pelkästään avata portit.
Oletko kokeillut ilman palomuuriohjelmaa? Jos ei silloinkaan toimi niin vikana on melko varmasti taloyhtiön oma nettiliittymä, jotka on monesti NATin takana eli porttiohjukset ei onnistu käyttäjän modeemissa/reitittimessä.
Kokeilin tätä, elikkä pistin simppelisti sygaten pois päältä ja yritin uudelleen. Ei toiminut. Meinaako sitä että liittymää vaan vaihtoon?
Tilaa Sonera, Elisa tai Saunalahti ADSL-liittymä, ja tekemällä modeemin/reitittimen porttiohjaukset niin DC++ ohjelmalla saat hakutuloksia aktiivitilassa, uTorrentin alapalkin pallukka muuttuu vihreäksi ja löydät paljon peliservereitä.
Jätin Welhon tarkoituksella pois koska jos Welhon liittymän mukana ottaa langattoman WLAN-kaapelimodeemin (Thomson TCW710) niin modeemi ei toimi kunnolla oletuksena olevalla reitittävässä NAT-tilassa (katkoo nettiyhteyttä käytettäessä esim p2p-ohjelmia). Lisäksi joissakin em modeemin versiossa ei saa ollenkaan modeemia siltaavaan tilaan. Minulla on Welho mutta käytössä on Motorolan siltaava kaapelimodeemi ja erillinen reititin (jossa on NAT ja palomuuri). Welho on hyvä liittymä mutta siihen pitää Welholta pyytää Motorolan kaapelimodeemi, ei Thomson modeemia. Syksyllä Welholla tulee 100M liittymä ja uudet modeemit tuohon liittymään, toivottavasti eivät ole Thomson merkkisiä.
Hmm.. Tietääkseni tuohon Linksysin lisäksi ei tarvitse _mitään_ lisähommia? Ja kyselin vain koska welho on minulle itsellenikin aika vahva vaihtoehto. Ja langaton se on tietenkin.
Linksys WAG300N on ADSL2+ modeemi/reititin joten se ei toimi Welhon liittymässä. Jos hankit Welhon niin ota Welholta Motorolan siltaava kaapelimodeemi ja osta erillinen WLAN-reititin/tukiasema, jossa ei ole modeemia. Tai en tiedä jos toimii Motorolan modeemin kanssa, jos tuosta sinun Linksys WAG300N modeemista poistaa ADSL2+ ominaisuuden ja käyttää siinä vain WLAN ja NAT/palomuuri ominaisuutta.
Hmm.. Kallis laite tuo kyllä on. Harmi olisi olla käyttämättä. Mitään järkevää vaihtoehto sitten minulle, jos welhon tilaisin ja haluisin p2p ohjelmista kaiken irti? Ja kiitos tähän mennessä kaikesta Heikki EDIT: Tältä näyttää asetuksissa http://img77.imageshack.us/my.php?image=54312034xg3.jpg
Linkkikuvassa olevat modeemin asetukset ovat ADSL-liittymän kättelyprotokollia eli niillä ei saa poistettua modeemista ADSL toimintoa. En tiedä voiko Linksys WAG300N modeemia käyttää pelkkänä tukiasemana. Esim TW-EA514 modeemissa onnistuu: "Lisätty EWAN-toiminto: Laitetta voidaan käyttää pelkkänä tukiasemana, jolloin ADSL-toiminto ei ole lainkaan käytössä (Ethernet-portti 1 muuttuu WAN-portiksi, muut portit NAT:in takana, ADSL pois käytöstä)" http://www.verkkokauppa.com/ Verkkotuotteet > langattomat Myydyin WLAN-tukiasema maksaa vain 20 €