Minulla on ongelma Utorrentin kanssa. Utorrentin porttitestin mukaan minulla on portit kiinni, vaikka mitä tekisi. Olen kokeillut laittaa reitittimen (Zyxel Prestige 660HW-61) siltaavaan tilaan, pistänyt palomuurin (siis kyseisen reitittimen) pois päältä ja ohjelmalliset palomuuritkin (avast! ja Sygate personal firewall) ovat sallineet Utorrentin. Aiemmin kokeilin myös porttien uudelleenohjausta, mutta tuloksia ei näkynyt, joten resetoin reitittimen aiempaan tilaan. Ja minulla on siis Windows XP Professional. Vaikuttaisikohan Windowsin palomuurin outo ongelma? Nimittäin yrittäessäni päästä käsiksi siihen, se sanoo seuraavasti: "Windowsin palomuurin asetuksia ei voi näyttää, koska siihen liittyvä palvelu ei ole käynnissä. Haluatko käynnistää palvelun Windowsin palomuuri/Internet yhteyden jakaminen (ICS)?" ja jos painan kyllä: "Windows ei voi käynnistää palvelua Windowsin palomuuri/Internet yhteyden jakaminen (ICS)".
Hyvin todennäköisesti toi Windowsin palomuuri palvelu on seonnut pahemman kerran ja estää jatkossakin "palvelimien" pitämisen. Windowsin korjausasennus voisi toimia ja löytyy tuohon varmaan joku fixikin netistä jos osaa etsiä. Syy miksi se on rikki on mahdoton tietää, mutta se voi johtua jostain viruksesta/madosta.
Olen koittanut tuota korjausasennusta, mutta sitten se alkaa valittaa, ettei jotain tiedostoja löytynyt ja joudun klikkailemaan jatka asennusta ilman tätä tiedostoa (tai joku vaastaava)-nappia. Eikä palomuuri toimi sitten tämän korjausasennuksen jälkeenkään. Olen myös netistä koittanut vähän kaikenlaista, mutta tulosta ei niistäkään.
Onkohan mahdollista, että asennuslevyssäsi on naarmu juuri sen systeemitiedoston kohdalla jota tarvitsisit? Voitko lainata kaverilta vastaavan XP:N(Home tai Pro) asennuslevyä korjausasennusta varten?
Jos siinä on sitten joku skrapu. Yritin taas sitä korjausasennusta ja koitin sitä ceedeetäkin vielä hinkata, mutta vieläkin tuloksetta. Kavereilta tuskin asennuslevyä saan.
Tässä vielä lista puuttuvista tiedostoista: MIGREGDB.EX_ ICWCONN1.EX_ ICWCONN2.EX_ INETWIZ.EXE_ ICWHELP.DL_ ICWCONN.DL_ ICWUTIL.DL_ ICWRMIND.EX_ ICWDL.DL_ ICWX25A.DU_ ICWX25B.DU_ ICWX25C.DU_ ICWIP.DU_ PHONE.IC_ PHONE.VE_ STATE.IC_ MSICW.IS_ MSN.IS_ SUPPORT.IC FILELIST.XM_ MSOBSHEL.HT_ ISIGNUP.EX_ ICWTUTOR.EX_ ICWRES.DL_ TRIALOC.DL_ OOBEINFO.IN_ OEMLOGO.GI_ MOUSE.HT_ ISP.HT_ OEMPRIV.HT_ Saattaa löytyä kirjoitusvirheitä, kirjoitin tuon listan iltamyöhään.
Outoa...haeskelin noita mun Windows XP SP2 virtuaalikoneesta ja en löytänyt. ICW alkuisia tiedostoja ei ollut kuin muutama ja nekään ei ollut tossa listassa.
Ja tänään koitin lainata tiedostoja talouden toisesta koneesta (XP Home-edition), mutta eipä kone hyväksynyt näitä tiedostoja.
Ei ole totta! Olen kokeillut koko aamun kaikenlaista ja nyt päätin, että kokeilen porttitestiä vikasietotilassa (+verkkotoiminnot). Ja ettepä arvaakaan. Heti kun vikasietotila oli latautunut, se näytti vihreätä valoa! Nyt äsken (noin 5min myöhemmin) koitan uudestaan ja näyttää punaista.. Mikä tässä NYT on?
Vikasieto ei varmaankaan käynnistä palomuuria ollenkaan jonka takia se toimi hetken. Se miksi se ei toimi uudelleen on aika outoa. Muuttuiko koneen IP tai µTorrentin portti?
Kummatkaan eivät muuttuneet. Ilmeisesti Errror! oli vaan hetkellinen, sillä koitin vielä kolmannen kerran ja se toimi taas. Ja tarkoitan siis sitä erroria vikasietotilassa. Normaalissa se ei toimi edelleenkään.. Kun menen Services.msc, niin siellä Windowsin palomuuri näyttäisi olevan pois päältä.