Moikka! Muutin uuteen asuntoon ja sain tänne tosi hyvän ja halvan netin. 50/10m niin halvalla kuin 10e/kk. Päätin alkaa hostaamaan omaa teamspeak 3 serveriä omalle porukalle, mutta en saa portteja oikealla tavalla auki vissiin? Yritin Portforwadin sivuilta, mutta heillä ei ole ohjeita minun modemia varten. Voisiko joku auttaa minua? Modeemi on ZXDSL 931 Series.
google löysi suomenkieliset ohjeet tuohon vekottimeen Soneran nettisivuilta. en jaksanut tuota sen kummemmin lueskella, mutta sisällysluettelossa silmään osui "luku 7 sovellus" (appliction) ja tarkemmin vielä kohta 7.5 porttiohjaus.
Jaa, tuo on kyllä aivan eri näkönen ku mitä mulla on. Mulla on tuo saunalahden liittymä, eli sama kun elisa ja kun kirjaudun sisään modemille tulee ihan erilainen sivu esiin. Tuossa kuva: www upload.ee/image/2694977/portit.png
Okei nyt PFPortChecker sanoo että oon avannu 9987 UDP, 10011 TCP ja 30033 TCP portit ja se pystyy yhdistää niihin. Mutta! Kukaan kavereista ei pysty liittymään servulle, enkä usko että servu on vieläkään netissä. LAN toimii, mutta ei netissä. Voisko joku auttaa?
auttasko tämä http://www.elisa.fi/saunalahti/asiakaspalvelu/620.4/zte-zxdsl-931wiia-ja-ver2e-porttiohjaus/