Eli minulla on A-link roadrunner 84 modeemi johon on kytketty 2 tietokonetta. Olen yrittänyt saada p2p ohjelmia toimimaan oikein seuraamalla keskusteluissa annettujen ohjeiden mukaan mutta mikään ei ole auttanut. Olen tehnyt kiinteät ip osoitteet koneille TCP/IP ominaisuuksista ja laittanut modeemin asetuksista ( http://10.0.0.2/ ) portin p2p ohjelmalle. Ei auttanut. En löytänyt modeemin asetuksista paikkaa miten sen kautta voisi tehdä kiinteät ip osoitteet, en tiedä onko se mahdollista kyseisessä modeemissa. Olen yrittänyt tätä BitCometilla, uTorrentilla ja vieläpä BitTorrentilla ja mikään niistä ei ole saanut kuunneltua niille laittamaani porttia. Olisin erittäin kiitollinen jos joku voisi antaa neuvoja kyseisen modeemin asetusten sun muiden kanssa kanssa. Vietin koko päivän saadakseni ohjelmat toimimaan. Ja vielä jos joku osaisi antaa neuvoja kun netti pätkii useasti päivässä, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Olen siirtänyt modeemin omakotitalomme yläkerrasta talon 'ensimmäiseen' puhelinrasiaan (lyhin piuha puhelinpylvääseen), ottanut kaikki puhelimet seinästä, kokeillut eri modeemia ja verkkokorttia, eri piuhoja. Mikään ei auta. liittymä on elisa. pätkäsyyn auttaa että ottaa puhelinverkkopiuhan irti modeemista ja laittaa takaisin mutta välillä tarvii ottaa virtapiuha kokonaan irti että asia korjaantuu. välillä netin pätkästyä adsl valo palaa aivan normaalisti mutta netti ei toimi, ja välillä se sammuu ja rupeaa vilkkumaan ja syttyy uudestaan. Jälkimmäisessä tilassa netti korjaantuu itsestään. voisiko olla mahdollista että paalusta taloon tuleva puhelinpiuha olisi niin huono kuntoinen että se johtuisi siitä? piuha on varmaan monia kymmeniä vuosia vanha.
Kannattanee asennella uusin Firmwarepäivitys jos et ole sitä vielä tehnyt. Mulla tuo sama modeemi pätki pari kertaa päivässä mut loppu kun päivitin sen.
Sama modeemi ja lähestulkoon sama ongelma. DC++:n haku ei toimi. Olen lukenut oppaista neuvoja ja ainoa koittamaton keino on se portin avaaminen. En löytänyt ohjeistusta kyseistä modeemia varten, enkä sitten uskaltanut lähteä omin päin törttöämään :| Help? Niin, enkä muuten ole firmwareakaan päivittänyt. Löysin kyllä jotta mistä, mutta miten se tapahtuu? Se kysyy jotain tiedostoa. Googlaaminen "rr84 firmware update" ei antanut neuvoa eikä A-Linkin sivut sen paremmin. Ongelma ilmeni uuden kovon ja Windowsin jälkeen. Vanhalla XP eng, nyt kotikielinen. Edit: Ai niin, uTorrent kyllä toimii ilman ongelmia.
A-Link RR84 porttiohjaus http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/603865#3649985 84 malliin ei ole päivityksiä A-Linkin sivuilla, mutta 84AP malliin löytyy. ftp://a-link.com/ Jos sinulla on A-Link RoadRunner 84 reitittävässä NAT-tilassa niin ei siinä voi uTorrent toimia oikein, jos et ole modeemin asetuksiin tehnyt porttiohjausta uTorrentin asetuksissa olevalle porttinumerolle. edit: Paitsi jos käytät uTorrentin UPnP-porttikartoitusta, mutta sen sijasta kannattaa mieluiten tehdä porttiohjaus modeemiin ja poistaa ruksi [ ]Käytä UPnP-porttikartoitusta. Portti/NAT-ongelma p2p-ohjelmassa: - DC++ > hakutuloksia ei tule näkyviin. - uTorrent > alapalkissa ei näy vihreätä pallukkaa, eikä uTorrentin porttitestillä tule OK.
Järki käteen ja rauhassa katsomaan - löytyihän se probleema. Kyseessä oli kuin olikin palomuurin väärät asetukset, olin nimittäin valinnut asennusvaiheessa oletusasetukset, vaikka toisin muistin. Kiitokset heikki75:lle!