Powerin riittävyys...

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by janne-t, Mar 11, 2005.

1. janne-t

janne-t Member

Trophy Points:
    16
    Olen päivittämässä (jälleen kerran) konettani ja nyt alkaa jo vähän epäilyttämään tuo powerin riittävyys. Olen joskus surffaillessani törmännyt sivustoon, jossa voi laskea komponenttien perusteellan millaisen powerin tarvitsee, mutta en sitä enää mistään löydä.. :(

Poweri on jäänyt joka kerta päivittämättä ja taitaa jäädä nytkin, ellei sitten ole aivan pakko uutta ostaa.. Nykyinen poweri on luultavasti joku 250 W ATX-poweri.. ja päivityksen jälkeen koneessa olisi:

2*512 400 MHz- muistikammat (2*256/266)
    2400+ Athlon XP
    ASUS A7V880- emo (Nyt A7V333-x)
    LG DVD-+ Asema
    160 ja 80 Gt IDOkovot
    ja mahdollisesti jos rahat riittää 200 gt SATA kovo
    9550 Radeon näytönohjaimena

Paljon en siis päivitä, mutta miten mahtaa powerin käydä? ..ja jos mielestänne ei riitä, niin mitä suosittelisitte? Hintaluokassa alle 50 €..

..ja jos joku sattuu tietämään mistä toi powerin teholaskentasivu löytyy, niin saa vinkata.. :)

2. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Kyllä tollane kokoonpano pitäis 250 Wattisella vielä pyöriä tiukalle vaa taitaa mennä, mutta osoitteesta http://www.verkkokauppa.com/ löytyy hyvä poveri pitkäksi aikaa (Nexus NX-3500) eikä hintakaa oo ku 60 €. Itte ostin saman poverin vajaa vuosi sitte. :)

Edit: Linkki ei toiminu. :(

Last edited: Mar 11, 2005
  3. ouzgi

ouzgi Regular member

Trophy Points:
    26
  4. janne-t

janne-t Member

Trophy Points:
    16
    ouzgille kiitos noista osoitteista.. Ylempi oli just se osoite jonka olin joskus kadottanu.. Laskin sen kanssa paljon menis, ja auttamattomasti näyttäis siltä, että tehot ei riitä..

Mulla olis kyllä nyt yksi NECin 350 wattinen halvalla tiedossa.. Toivottavasti saisin..

5. jarzza

jarzza Guest

Kannattaa muistaa halpisvirtalähdettä ostaessa, että vaikka ilmoitettu Wattimäärä riittääkin, rasituksen kasvaessa Volttimäärä saattaa laskea huomattavasti, lopputulos sama kuin vajaatehoisella powerilla.

6. Osku87

Osku87 Regular member

Trophy Points:
    46
    Mitähän kaikkea rompetta sulla on siinä kiinni ku mä laskeskelin sillä tuon sun kokoonpanon (ja pistin vielä verkkokortin, modeemin ym.) ja sain tulokseks 257 W? Niinkuin tuolla sivuilla sanotaan niin tämä on piikkiteho mitä kokoonpano ottaa ja koskaan kone ei tule kuluttamaan näin paljon virtaa. Lisäksi kannattaa huomata että monesta poverista lähtee erikseen piikkitehoja jotka voi 250 wattisella olla 270 Watin luokkaa. Eli tämän perusteellla poverisi riittäisi nipinnapin. :)

7. Tuff

Tuff Active member

Trophy Points:
    66
    suosittelisin kyllä uuden powerin ostoa.. vanhemmiten powerin tehokin pienenee minkä se kestää.
    ja ikäviä koneen satunnaiset tai jatkuvat kaatuilut joita pieni tehoinen/huono poweri aiheuttaa.

Share This Page