Miten saa toimimaan PPPoA adsl yhteyden dc:llä aktiivina. Palomuurista on sallittu kaikki liikenne dc:lle. modeemina on A-Link RoadRunner 32 ja Palomuurina on norman.
DC++ ohjelman tulevien ja ulosmenevien yhteyksien asetukset, jos verkkopääte on siltaavassa tilassa (eli sen NAT ei ole päällä) tai käytössä on verkkopääte jossa ei ole NAT:ia. http://img240.imageshack.us/img240/1661/dceinatia29bs.jpg Tällöin DC++ käyttää satunnaista porttia alueelta 1025 - 32000. Lisäksi ohjelmallisen palomuurin asetuksissa pitää olla sallittuna DC++ ohjelman kaikki liikenne ulos- ja sisäänpäin.
PPPoA on reitittävä yhteys, joten todennäköisesti modeemi on myös reitittävässä tilassa. Toki on myös mahdollista käyttää sillattuna, mutta IMO ei mitään järkeä. (en katsonut sen tarkemmin modeemin specsejä, että löytyykö siitä NAT tms)
Ei vieläkään toimi vaikka laitoin noin nuo dc:n asetukset ja kaikki liikenne on palomuurissa sallittu. Palomuurin Suojaustaso on normaalilla.??
PPPoA:n toiminta johtuu paljosta muustakin kuin tilaajapään asetuksista. Voitko selventää miten olet kytkeytynyt verkkoon (ADSL, kaapelimodeemi), kuka on palveluntarjoaja, missä päin olet jne. Sitten olisi helpompi lähteä arvioimaan. Oletko kysellyt asiaa palveluntarjoaltasi?
ok...adsl modeemi mulla on, palvelun tarjoajana on Japo ei varmaankaan sano paljon mitään www.japo.fi , olen pohjanmaalta päin. En ole kysynyt asiaa.
Ymmärtääkseni verkkomodernisoinneissa on tarkoitus päästä pikkuhuljaa eroon ATM-pohjaisista laitteista niin runko- kuin liityntäverkossa. PPPoA (Point-to-Point-Protocol over ATM) vaatii ATM-tasoisen laitteen. Jos yhteyden tarjoaa ethernet-pohjainen laite (IP-DSLAM), ei ATM ole tuettuna. Näin simppeliä. Käsittääkseni verkkoevoluutio on tullut siihen vaiheeseen että ATM häviää nyt. Palveluntarjoallasi tilanne on varmaan tämä.
aaa vai sitä tarkoitit, no enivei en usko että tässä on kyse nyt siitä. Veikkaisin ongelman olevan ihan ohjelmapalomuurissa tms. =)
joo en tiedä kyl mistä kiikastaa ei toiminu kyllä vaikka laitoin hetkellisestikkin palomuurin pois päältä...
Palomuurin päältä pois laittaminen ei välttämättä auta vielä mitään, koska palomuurin palvelu jää vielä päälle.
Oisko jollai ohjeita miten nuo normanin asetukset pitäs oikeen olla kun mä en saa ainakaan toimimaan..?