PPPoE - DHCP: Wlan-ongelma

Discussion in 'WLAN ja lähiverkot' started by Numeero, Nov 28, 2008.

  1. Numeero

    Numeero Member

    Joined:
    Nov 28, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Palveluntarjoajani DNA ilmoitteli, että yhteyskäytännöt muuttuvat PPPoE:sta DHCP:ksi, ja että olisi aika tehdä muutokset sinunkin. Mukana oli ohjeet miten homma tehdään Telewellin ADSL-boksiini, mikä on mallia 501 (versio 3).

    Minulla on verkkokaupasta ostettu WLAN-routteri [Netwjork] liitettynä ADSL-boksiin, ja aiemmin homma on toiminut niin, että routteri ottaa tunnuksillani yhteyden ja jakaa sen piuhalla pöytäkoneelle ja wlanilla vaimon läppärille.

    Noh, konffasin Telewelliin dna:n ohjeiden mukaisesti seuraavat asetukset:
    Kehysrakenteet = 1483 Bridged IP LLC
    VPI = 0
    VCI = 33

    ja boksi saa yhteyden, ja piuhalla netti toimii loistavasti. Mutta nyt en saa millään wlan-routteriani toimimaan! Läppäri löytää routterin mutta yhteyttä internetiin se ei saa. Myös piuhalla sain netin toimimaan routterista, mutta wlan ei ota toimiakseen. Olen kokeillut asetuksia jo vaikka mitenpäin, ja monta kertaa luullut löytäneeni oikeat asetukset - vain turhautuakseni jälleen kerran.

    Luulen ja toivon, että ongelmani on helppo jollekin asiantuntijalle. Miten dhcp-asetusten tulee olla? Minkä tulee olla sillattu ja miten sen siltaan väännän :) Olen todella kiitollinen vastauksista, ja kysymyksistä jotka mahdollisesti selventävät ongelmaani lisää.
     
  2. Numeero

    Numeero Member

    Joined:
    Nov 28, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Lisäyksenä vielä, että olen tietenkin poistanut PPPoE-jutut pois routteristani, ja vaihtanut sinne yhteyskäytännön. Routterin auto-detect ilmoittaa yhteysmuodoksi "Dynamic IP" ja sillä se saa yhteyden ADSL-boksiin,samoin valitsemalla manuaalisesti "DHCP Client".
     
  3. Numeero

    Numeero Member

    Joined:
    Nov 28, 2008
    Messages:
    3
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    11
    Ongelma selvisikin jo. Toisella routterilla samoilla asetuksilla kaikki pelaa kuin rasvattu, joten raudassa tällä kertaa vika eikä miehessä. Kiitos vastauksista :D
     

Share This Page