Premier Elements 3.0 ongelmia

Discussion in 'Digivideo-ongelmat ja -keskustelu' started by pekkajar1, Feb 13, 2008.

1. pekkajar1

pekkajar1 Member

Trophy Points:
    11
    Hei. Onko mitään tehtävissä -se kuuluisa 1. kysymys. Olen tekemässä Perun matkastamme 'kotivideota', kuvat ja videopätkät kuvattu Canonin Powershot S1:llä eli videot AVEJA, jotka olen muuttanut MPEG 2:ksi, kun Elements ei hyväksy AVEJA. Olen lisännyt taustamusiikin ja välitekstit -videon kokonaispituus n.30 min. ja koko n.1,76 Gigaa.
    Elementsissä pitää kuvat 'renderoida' ennen kuin voi aloittaa DVD:n tekemisen -siinä vaiheessa tulee melkein heti alussa ilmoitus: Video Preview error ja Error compiling movie: Unknown error ja 'renderointi' pitää lopettaa; myöskään DVD:n teko ei näytä onnistuvan ilman 'renderointiakin' -yritin sitäkin.
    Eli onko mitään enää tehtävissä videoni pelastamiseksi vai onko viikon aherrukseni mennyt 'ketuille'? Tietsikani on kannettava Acer, 1,6 MgH, muistia 2 gigaa ja kovis 60 G.
    Pekka J

2. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Noilla "oikeilla" videoeditointiohjelmilla on usein vaikeuksia stillkameroiden sekalaisten videomuotojen kanssa. Elements nimenomaan hyväksyy parhaiten avia mutta se pitäisi mieluummin olla ns. dv-avi muotoista, eli sitä samaa mitä dv-videokamerat tuottavat.
    Google kertoi että sama ongelma on monella muullakin ohjelmalla.
    Uudempi versio Elementsistä SAATTAA hyväksyä myös tuota Canonin avia.
    Kannattaisi varmaan kokeilla jotain konvertointisoftaa jolla saisi nuo videot dv-avi muotoon ennen kuin ne tuodaan editoitavaksi, tämä toimii varmemmin kuin mpeg2 tuossa Elementsissä.

Yksi Googlen kertoma kikka joka saattaisi toimia on yrittää avata nuo Canonin avit Windowsin Movie Makerilla ja sitten tallentaa ne DV-avi muotoon, eli "Muut asetukset/DV-AVI(PAL)"...

Last edited: Feb 13, 2008
  3. pekkajar1

pekkajar1 Member

Trophy Points:
    11
    Hei ja kiitti vastauksestasi. Tämä on 2 kokeiluni Elementsillä -siirryin siihen nimenomaan sen takia, että vuosia käyttämäni Movie Maker lopetti yhteistyön (Ohjelma havainnut virheen -tuote on suljettava)aina kesken kotivideoiden tekoa enkä koskaan päässyt loppuun saakka. Tein jokin aika sitten Elementsilläni ihan samalla lailla 7 kotivideoesitystä, jotka tosin olivat aika lailla pienempiä kooltaan ja kestoltaan, ja ne kyllä onnistuivat ihan DVD:lle saakka. Ei kai ongelma voi olla Peru-vidoeyritykseni koko. n. 30 min ja 1,76 gigaa -en ole ainakaan nähnyt Elementsin ohjeissa mitään kokorajoituksia ja olen kokenut sen ihan 'ammattilaisten' työkaluksi.
    Nyt vielä ei-toimiva Movie Maker kieltäytyy poistumasta tietsikastani enkä saa ladattua uutta versiota -olen yrittänyt kaikki mahdolliset poistokonstit (Ohjauspaneeli -poista ohjelma: 'yhteiskäyttö-ei voi poistaa1'/ Resurssienhallinta -poista jne), mutta siellä se vaan itsepintaisesti näkyy Kaikki ohjelmat-valikossani, ja kun yrittää käynnistää sitä sieltä, tulee vain ilmoitus:Virhe, ja homma loppuu siihen. Voiko tuolle ongelmalle tehdä jotain?
    Neuvoista kiitäen.
    Pekka J

4. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    En ole aivan varma mutta epäilen vahvasti että paras konsti korjata asia on asentaa Windows uudestaan vaikka se onkin melko työlästä...

Share This Page