Premiere VS Pinnacle 11 ??

Discussion in 'Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta' started by iinastina, Jun 17, 2008.

1. iinastina

iinastina Member

Trophy Points:
    11
    Aikaisemmin olen käyttänyt Pinnacle studio 9. Olen ollut lopputuloksiin kyllä tyytyväinen. Efektejä, menuja yms. olis silti voinut olla enemmän!Renderöinti ja toiminnot saattoivat joskus kestää päiviäkin! Sitten se tilettikin joskus.

Nyt on uusi kone hankinnassa ja siten uusi ohjelmakin. JVC:n kovalevykamera kun on, niin olisi myös suotavaa että ohjelma importtaa mov. tiedostot? ? Miten toimii molemmissa ohjelmissa?

Olen ymmärtänyt että premiere on käytössä yrityksissä, ja vaatii paljon opettelua ja kokemusta, ennenkuin käyttö sujuu mutkattomasti. Pinnacle 11 olen kuullut että yksinkertainen, suomenkielinen...?

Kysymys kuuluukin, että jos oletettaisiin että käyttäjä ei olisi koskaan käyttäny kumpaakaan näistä ohjelmista mutta olisi AMMATTITASOINEN editoija. Kumpaa suosittelisitte? AIVAN KOTIKÄYTTÖÖN silti.

Millaista hintaluokkaa molemmilla myös on, ja mistä saisi halvimmalla??:))

KIITOS VASTAUKSISTA!

2. Mako26

Mako26 Member

Trophy Points:
    16
    Suosittelen Pinnacle Studio 11.
    Pinnacle Studio 11 on edullisin ja helppokäyttöisin editointiohjelma. Ominaisuuksia riittävästi, muttei liikaa.

Muistaakseni normaali Studio 11 ei ole suomenkielinen, mutta Studio 11 plus ja ultimate ovat suomenkielisiä.

3. Japsu1

Japsu1 Active member

Trophy Points:
    66
    Kyllä kaikki Studion nykyversiot ovat suomenkielisiä kunhan asennusvaiheessa valitsee asennuskieleksi suomen. Silti suosittelen Plus tai Ultimate-versiota jotka sisältävät kaikki ominaisuudet koska perus 11 versio on riisuttu versio.

JVC-Everio kamerat tallentavat kylläkin MOD-tiedostomuodossa eikä MOV:ina. Ja Pinnacle Studion nykyversiot osaavat tämän muodon importata. Se on sitten eri asia että kamera taitaa NIMETÄ tiedostot tyyliin MOV1.MOD, MOV2.MOD jne.
    Eli onkohan sinulla Windowsissa tiedostopäätteet piilotettuna?

4. CP3O

CP3O Member

Trophy Points:
    16
    Tarkoitatkohan kuitenkin Premiere Elements:iä? Premiere Pro tunnetaan myös Premiere nimellä.. Hintaa CS3-versiolla on about 1k euroa..

Itselläni Premiere Elements 2, varsin tyytyväinen olen ollut. Vaatiihan se opettelua, mutta ominaisuuksia on varsin hyvin. Nykyinen versiohan on 4, siihen en ole tutustunut, mutta tuskin se on huonontunut 2. versiosta.
    Pinnacleista ei ole kokemusta, mutta ystävät ainakin ovat olleet tyytyväisiä.
    Selvennykseksi vielä; Tosiaan, normi on riisuttu, Plus on parempi, ja Ultimatessa on plussan ominaisuudet, 3 muuta softaa (joku miksaussofta, toinen äänisofta ja stillkuva->animaatiosofta, ainakin muistaakseni), sekä Greenscreen-kangas.

Hintaluokista; Normi Pinnacle 11 59€, Plus 95€ ja Ultimate 125€ (hinnat Verkkokauppa.com:ista.).
    Premiere CS3 Maksaa Moonsoftissa 983€, Ja Premiere Elements 4 85€ (Verkkokauppa.com.)

Ammattitasosta en osaa sanoa, mutta kyllä perusihminen noillakin pärjää. Toivottavasti.

Share This Page