Probleema koneen kanssa....

Discussion in 'Linux -keskustelu' started by Jammy_X, Oct 15, 2006.

  1. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Joined:
    Jun 13, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Elikkäs mulla on tuossa vieressä nyt 255 mhz 64 mb kone ja siihen olen nyt ajatellut jotain linxuxia laittaa mutta ensimmäinen ongelma on siinä että se ei buuttaa ollenkaan CD:ltä vaikka olen laittanut biossista että se buuttaisi ensin CD:ltä.

    ja sitten toinen että mikä linux kävisi noin vanhaan koneeseen? kone tulee pelkästää netti surffailuun
     
  2. Tapiox

    Tapiox Guest

    Tuohon koneeseen käy mikä vain Linux distro kun vain käyttää tarpeeksi kevyttä ikkuna manageria, itse käytän Slackwarea ja IceWM ikkuna manageria. (Olen käyttänyt tuota yhdistelmää 233MHz ja 32MB RAM koneessa.) tuossa ketjussa on ollut puhetta korpulla buuttaamisesta: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/2/308916
     
  3. Ezzet

    Ezzet Regular member

    Joined:
    Feb 25, 2005
    Messages:
    866
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    28
  4. Jammy_X

    Jammy_X Regular member

    Joined:
    Jun 13, 2005
    Messages:
    311
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Juu tuota damn small linux olen ajatellut mutta mikäköhän versio sieltä pitäisi ladata? ja semmonen joka buuttaisi suoraan CD:ltä?

    Huomen ajattelin kokeilla säätää sitä nimittäin
     
  5. juyli

    juyli Active member

    Joined:
    May 13, 2005
    Messages:
    1,861
    Likes Received:
    1
    Trophy Points:
    68
    Tuo kone on niin tehoton ja vähämuistinen, ettei siitä kovin kummallista käyttökonetta enää saa. Lisäämällä muistia sitä voisi vielä käyttää johonkin hyödylliseen. Tiettyihin palvelintehtäviin se jotenkin sopisi, siis ilman graafista ympäristöä.

    http://www.bootdisk.com sivuilta löytyy bootit tai vastaava, joka osaa käynnistyksen CD:ltä vaikka biossissa tuollaista ominaisuutta ei olisikaan.

    Myös tätä aihetta on käsitelty monta kertaa aiemmin.

    Huom. Linux voidaan asentaa kovalevylle vaikka toisessa koneessa, jos kone ei pysty boottamaan asennuslevyä käyntiin. Tosin tuossakin pitää huomioida muutamia seikkoja.
     

Share This Page