propleemi koneessa

Discussion in 'Windows -ongelmat' started by apulainen, Jan 16, 2006.

1. apulainen

apulainen Member

Trophy Points:
    11
    Kotikoneeseen kasaa jonkinlaista ongelmaa. Windows xp home fi saattaa joskus käynnistyä, mutta kaatuu heti kun työpöydän kautta yrittää käynnistää jotain. Välillä ja lähes joka kerta käynnistyy ainoastaan vikasietotilassa. Olen kokeillut korjausasennusta cd:ltä ja uudelleenasennustakin , mutta homma ei toimi. Saako XP:n kokonaan pois miten ja onko mahdollista että ongelma onkin esim. kovalevyssä? Kone siis tällä hetkellä aika lailla vajaassa iskussa, "vikasietokoneena"...

2. dfwta

dfwta Regular member

Trophy Points:
    26
    Oletko asentanut puhtaasti eli formatoinut kovon ? Ja asennuksen aikana nettipiuha irti ? Palomuuri päälle ennen nettiin menoa ?

3. Sakke88

Sakke88 Active member

Trophy Points:
    68
    ongelma voi hyvinkin olla rauta puolella.
    onko pakettikone vai itse kasattu?
    jos tietoa/taitoa löytyy niin voit itse alkaa tutkimaan missä ongelma on tai lähettaa suoraan huoltoon.
    tarkasta nyt aluksi että kaikki komponentit on hyvin paikallaan.
    muistit voi testata helposti memtest ohjelmalla
    http://www.memtest86.com/
    kovalevyn testaamiseen taitaa valmistajan sivuilta lötyä ohjelmia eli kerros kovalevysi merkki niin voisi etsiä sopivan ohjelman.
    ennen kuin alkaa rautapuolen ongelmia tutkimaan voi olla hyvä varmistua ettei ongelma ole ohjelmissa eli asenna windows ihan kokonaan uudestaan.
    kovalevyn voi formatoida sillä windowsin asennus levykkeellä jos osiointi sujuu niin kannattaa osoida vähintään kahteen osaan c: ja d:
    c: windowsille ja d: omille tiedostoille jotka sitten säilyy vaikka windowsin joutuisi laittamaan kokonaan uudestaan.
    windowsin asennuksen jälkeen asennea heti kaikki tarvittavat ajurit.
    kerros vielä mahdollisimman paljon koneesi osista.

4. apulainen

apulainen Member

Trophy Points:
    11
    Kuinka sen kovalevyn saa puhtaaksi xp:ssä. Yritin joskus tyhjentää sitä täysin mutta se muistaakseni herjasi ja homma keskeytyi. Eli alustus keskeytyi siinä osiossa jossa xp oli, muut osiot kyllä alustettu. <kovo on samsungin joku 160 gb versio. Nettipiuha ollut irti asennuksen aikana ja olen siis asentanut xp:n uudelleen parikin kertaa rompulta, mutta kun ei pelaa niin ei. Keikahtaa siis nurin viimeistään silloin kun työpöydältä klikkaa jotain kuvaketta. Kone reilun vuoden vanha puolituttujen kokoama kotitekoinen paketti. Sata mallinen emolevy, muistia 512, joku halpa näytönohjain jne....tarkempaa en nyt juuri muista. Kovalevyn liitännät oon tarkastanut ja tuuletin pyörii hyvin, eli laiskana fööninä konetta voisi käyttää:) kovo raksuttaa vähän "epätahtiin", kuulostaa niin kuin luku ei tapahtuisi tasaisesti, vaan "pätkissä".

5. NorttiBoy

NorttiBoy Active member

Trophy Points:
    66
    Niin siis koita asentaa Windows IHAN KOKONAAN uusiksi, ei mitään korjausasennuksia. Eli käynnistät koneen windowsin asennus cd:ltä ja alustat c-osion kokonaan ja asennat sitten windowssin uudelleen.

6. apulainen

apulainen Member

Trophy Points:
    11
    Olen siis tehnyt myöskin tämän toimenpiteen, eli asentanut xp:n kokonaan uudelleen, muttei tilanne muutu miksikään...

7. apulainen

apulainen Member

Trophy Points:
    11
    Kiitos kaikille vinkkejä antaneille. Koneen emossa asrock k7vt6:ssa poksahtaneita kondensaattoreita, joten häikän syy selvisi....

Share This Page