Ihmettelin, kun kuulin, että tuolla tehtävienhallinnan prosesseissa ei ole normaalisti kuin puolet siitä mitä minulla on. Eli olisiko noissa jotain järjestelmän kannalta tarpeetonta? Eli voisko noista jotain poistaa ilman, että kone kaatuu. Itselläni ei ole yhtään tietoa noista. Apua?
Näin äkkiseltään katsottuna tuo mspaint.exe on ainakin turha käynnistymään automaattisesti. Saat muokattua käynnistyvät prosessit näin: käynnistä => suorita => msconfig. Järjestelmän kokoonpanosovellus aukeaa. Välilehdistä palvelut ja käynnistys näet mitkä ohjelmat käynnistyvät ja ottamalla ruksin pois ruudusta ne eivät enään automaattisesti käynnisty. Tuosta prosessimäärästäsi vielä sen verran, että tuo 43 kpl on aikalailla normaali varsinkin kun sulla näyttää olevan f-secure käytössä joka käynnistää jo itsessään paljon noita prosesseja. Saat myös tietoa yksittäisestä prosessista esim. hakemalla sitä googlesta (kirjoita hakuun koko prosessin nimi).
mspaint ei voi olla käynnistyksessä kuin siinä tapauksessa että sen on itse sinne laittanut No mutta joka tapauksessa tuossa listassahan näkyy kaikki käynnissä olevat prosessit ja veikkaisin että se paint on kuvankaappaus hetkellä ollut siellä taustalla käynnissä.
Itse olen vain googletellut prosessien nimillä ja katsonut mihin ne viittaavat. Useat pystyi ottamaan ihan hyvillä mielin pois eikä koneen toimintaan tullut minkäänlaisia ongelmia.