Prosessori kannettavaan tietokoneeseen.

Discussion in 'Kannettavat tietokoneet' started by Pekkkaa, Aug 5, 2008.

1. Pekkkaa

Pekkkaa Guest

Hei, minulla on Acer aspire 5520G kannettava tietokone. Prosessori on AMD Turion 64 x2 Mobile Technology TL-58 (1,9 Ghz), joka ei minulle riitä. Mistä tiedän että sopiiko valitsemani prosessori koneeseeni? Tai voiko prosessoria vaihtaa kannettavaan edes? Ja minkalainen kannatsisi hankkia? Voisiko joku neuvoa minua, koska en ole oikein taitava tämmmöisessä. :S

Last edited by a moderator: Aug 5, 2008
  2. afterwin

afterwin Regular member

Trophy Points:
    46
    Käytännössä noihin kannettaviin voidaan mahdollisesti lisätä muistia tai vaihtaa isompi kiintolevy. Siinä ne. En ole kuullut että joku olisi vaihtanut prosessoria. Kannettava on aikamoinen läjä kompromisseja.

3. Sivva

Sivva Regular member

Trophy Points:
    26
    Kyllähän tuo onnistuu, mutta eipä taida olla sellaista prosessoria tuohon vaihdettavissa mikä vaihdosta tekisi kannattavaa. Hinnat ovat todennäköisesti myös amdlla useita satasia ja varsinkaan ilman minkäänlaista kokemusta melko turha lähteä konetta avaamaan ja takuuta poistamaan.

4. Pekkkaa

Pekkkaa Guest

Kiitos vastauksista.
    Tällaisen löysin: AMD Athlon 64 X2 6000+ 3.0GHZ AM2, mutta en tiedä sopiiko se tuohon. Voiko konetta käyttää jossain jossa vaihtaa osia koneeseen?

5. Sivva

Sivva Regular member

Trophy Points:
    26
    Juu ei käy, ehdottamasi on pöytäkoneeseen. Jos nyt väkisin haluat niin googlaa socket 1 väylään meneviä prosessoreita. Tosin niitä ei taida löytyä kun Ebaysta. Vaikka löytäisit jostain hyvän diilin, niin prosessorin ja sen vaihdon aiheuttama kustannus nousee kyllä todennäköisesti ainakin puoleen uuden läppärin hinnasta.

Share This Page