Eli Packard Bellin koneeseen olen hankkimassa uutta prossua. Tämänhetkinen prossu on Intel Celeron M inside 1,6ghz. Ja olen kattonu tota-> prossu että kannattako vaihtaa?? ja mikä olisi toinen vaihtoehto??
Eihän pöytäkoneiden prossut mene läppäreihin? Tai vaikka menisivat, virtalähde, jäähdytys sun muut tulee ongelmaksi. Eikös se ole niin, että kannattavaan on vaikea vaihtaa komponentteja. Vain muistin lisäys taitaa olla ongelmatonta?
Jos ei omaa erittäin vahvaa kokemusta kannettavien rakenteesta, niin kannattanee jättää suosiolla osien vaihtaminen väliin. (muistikampoja lukuunottamatta.)
No sitten varmaan kannattaa kysyä suoraan sieltä liikkeestä tarjous mitä maksaisi asennus + uusi tehokkaampi prosessori, mutta luulen että tulee liian kalliiksi että se olis enää järkevää.
Kannettavissa on tietääkseni yhteensopivuudet paljon heikompia, eli johonkin tiettyyn kannettavaan voi mahdollisesti laittaa vain teitynmallisen prosessorin. Itse en uskaltaisi/jaksaisi lähteä tuon kanssa puuhastelemaan. Paljonko ja mihin sinä lisätehoa tarvitsisit?
Mikä näytönohjain siinä on? Voi nimittäin olla että pelit jää edelleen pelaamatta vaikka prosessorin päivittäiskin jos näyttis on aivan tehoton.
Veikkaisin että tuossa tilanteessa prosessorin päivittämisestä saatava etu jää marginaaliseksi, mutta joku asioista enemmän tietävä vois sanoa tarkemmin/varmemmin.
Niin voihan se olla. Näyttis kyllä käytännössä määrää pelitehon, että se on se ratkaiseva tekijä. Kannettavaan on kyllä yleensä suht helppo lisätä muistia, paljonko tuossa on tällä hetkellä?