Olisiko kellään tietoa, miksi AMD Athlon 2100 prossu käy koko ajan 100% teholla. Olen skannannut virukset ja waret moneen kertaan. Voisiko olla, että emolevy antaa väärää tietoa prossun käyttöasteesta. Kone toimii muuten ihan hyvin, paitsi silloin tällöin jumittuu, joka on yleensä normaalia windowsissa. Ylimääräisiä ohjelmia ei näkyisi olevan käynnissä. Joku silti syö prossua. Nimim: tiedosta kiitollinen.
Mikäli kyseessä on Win2000 tai XP käy vilkaisemassa Task Managerista prosessit, että mikäs niistä vetää sen 100% loadin ja ilmoittele sitten tänne.
Koneesta kannattaa välillä pyyhiä pölyt pois sisäpuolelta.. Jos tuolta prosessi-listalta ei mitään syöppöä löydy (pistä kuiteski jotain listaa tänne), niin sitten vaikka ihan nettijohto irti -> sammuttelet taustalla pyöriviä ohjelmia yksitellen, jotta näet vaikuttaako mitenkään. Todetaan vielä, että tutun kone teki samaa, putsasin sen viruksista ja pöpöistä -> palautui normaaliksi. Ennen käyttiksen totaalista uudelleenasennusta kannattaa koittaa, jos pelkkä korjausasennus riittäisi.
Käyttis on Win 98. Käynnissä olevat ohjelmat ovat. Explorer Zlclient( Zone alarm) Systray Avctrl ( Antivir). Eikö tuo antivir ole riittävän tehokas virusten tuhoaja. Entä Ad-Aware se. Näitä awaren poisto ohjelmia olen koettanut useita. Olisiko mahdollista, että jossain olisi jokin piilosyöppö käynnissä, mikä ei näy edes järjestelmän kokoonpanosovelluksessa (käynnistä/suorita/msconfig?
Suosittelen spybotin ajamista. http://www.safer-networking.org/en/mirrors/index.html tuossa linkki mirrorlistiin.
no ei ainankaan noilla proseissella pitäisi olla ongelmia. millä softalla siis katsot sitä prossunkäyttöä?
Noi mittari millä tsekkasin prossun käyttöastetta: Sysmon ja Inhotus. On kyllä alkanut epäilyttää toi 100% itseäkin. Miten sitten esim onnistuisi 3D pelaaminen tai dvd levyn poltto ollenkaan.
tuskin onnistuisikaan. Hyvä mittari mitä ite olen käyttänyt oli norton systemworksissa, saattaa olla ilmaisiakin hyviä, en vaan osaa sanoa. siitäkin tosin opin sen ettei kannata aina luottaa.. äänen perusteella on tässä vanhassa koneessa hyvä miettiä, aina kun prossu heittää 100% ni kuuluu kyllä.. esim. nyt painan vastausnappia niin alkaa hurina..