Haluaisin että prosessorini Phenom2 955BE olisi vaikkapa alle 20% rasituksessa 1ghz kelloilla, ja yli 20% 4ghz, mihin se on kellotettu. Kun laitan windowssin virransäästö ohjelman säätämään windossin kellotaajuuksia, se pitää ne 800mhz kun prosessori on alle 3%, ja kerta se on nettiäkin selailessa +15% niin kellot on koko ajan 4ghz, ja rossun tuuletin huutaa hoosiannaa. tätä tekstiä kirjottaessa lämmöt on 40-50c koska rossu on kokoajan täysillä kelloilla.
En tiiä. Voisin vielä kokeilla hienosäätää asetuksia E: säädin tusinan verta eri asetuksia ja nyt rossu on 800mhz kevyessä työ pöytäkäytössä, muttakun tuo selaimen alavalikosta näytölle nousee rasitus dramaattiset 5% ja winukka iskee täydet höngät.. winukan mielestä joko mennään tai ei mennä ollenkaa :3
Mietin tässä nyt vaan sitä että miten ihmeessä tuo nostaa jo tuommosessa kelloja? kun itellä ja kavereilla joilla i7 ja toisella i5 ja samanlaiset kellot ku mulla omal i5 eli samat työpöydäl ku esim facebook yms yms.
Onko mitään omaa ohjelmaa jolla voisi säätää tuota prosessorin kelloja/voltteja rasitusasteesta riippuen?
Melkeinpä kaikki tällaiset asetukset kannattaa katsoa läpi BIOSista, vaikka se piikki perseessä säätöä onkin kun pitää buutata joka toinen minuutti takas BIOSiin. Mitä noista softista oon kuullu, niin suurin osa sekoilee aina jotain ja overridee BIOSin asetuksia, eli esim kellot ei pysy samana mitä itse olet laitellut.