Eli ostin tuossa muutama viikko sitten uuden koneen jossa prossuna on 1055T ja siinä tuli joku kämänen tuuletin. Ja arvatenkin en osannut odottaa että se huutaisi kuin hyeena. Joten ajattelin, että jos sieltä löytyy hieman kokeneempia tietokoneen käsittelijöitä niin jos voisitte ehdottaa jotain hyvää prossutuuletinta joka sopii tuohon 1055T (AM3 kanta). Hintaa tuulettimella saa olla alle 50€. Ja kellottamista ei tulla tekemään, vain äänet hiljaiselle )
Ota Scythen Mugen 2 rev B tuuletin, jos tahot hyvin tehokkaan töhön. Arctic Coolingin Freezerin on kanssa ihan hyvä halvempaan hintaan. Tuossa nuo hyvät vaihtoehdot oikeastaan onkin.
Niin ja jos kysyjä haluaa ostaa alle 50 euron tuulettimen, niin on mugen kyllä yksiä parhaimpia siinä hintaluokassa. Mugen on muutenkin tehokas ja hiljainen niin miksipä ei ostaisi sitä. Ja jos jäähdytys teho sattuisi loppumaan (mitä kyllä epäilen) voi siihen vielä lisätä tuulettimen.
Kannattaa vähän katella nuiten tuulettimien korkeutta että menee asenuksen jälkeen sivu pelti kiinni.Esim tuo noctuakaan ei kaikkiin koteloihin sovi.
Noin noita ehdotuksia katoin ni, toi noctua on kyllä aika kova sana mutta menee yli budjetin, en oo kuullukku hyvää noctuan tuotteista, mutta 60€ ei nyt vaan sovi, toi arctic coolingin tuuletin oli ihan hyvän hintanen että se vois olla sellanen minkä otan mutta onko se hiljainen? että jos sekin huutaa ni sitten otan sen mugen vaikka se onkin 2 kertaa kalliimpi, mutta haluan koneen hiljaiseksi ja toi boxed tuuletin kiljuu ja huutaa miten sattuu että ehkä nostaisin tässä vaiheessa hiljaisuuden etusijalle.
Itellä on toi noctua jonka linkkasin, kun halvalla sain, AM3 kannalle ainakin vituttava tossa mun antec 902 kopassa kun ei mahu sivu tuuletin mutta onhan tossa kattotuuletin 200mm, takana 120mm, eessä puhaltaa 1x120mm ja imee 1x120mm, vähän offtopic mutta, ihan hiljanen toi on kans, 1055T vakiokelloilla 30c idlessä, 1.45v volteilla 34c.
http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=20813 Onkos tuo hyvä? On kai ainaskin melko suosittu, eikä maksa paljoa. Valmistajan mukan hiljainen, käyttäjien mukaan ei niin hiljainen. En uskalla itse laittaa mitään kilon möhkälettä siihen prossua puristamaan ja tuo on aika kevyt. Ja tuo on todella komeen näköinen! Aattelin itse ostaa tollasen ehkä joskus, mutta onko se riittävän tehokas nykyajan prossuille, jos vielä vähän ylikellottaa?
Itsekkin itse-asiassa olin ostamassa melkeinpä samaista Zalmannia (päädyin kuitenkin jo ehdotettuun Noctuaan) tuossa muutama kuukausi sitten. Zalman oli koe käytössä koneessa, eikä se mikään ihmeen hiljainen kyllä ollut, eikä edes järin tehokas. Noista coolereista alle 50€:n tuo Scythe on ehdottomasti paras. Eli mikäli haluat hiljaisen ja samalla tehokkaan coolerin niin osta se. Jos taas kykenet venymään kympin lisää, niin tuo Noctua. Noctuassa on tehokkuuden sekä hiljaisuuden lisäksi 6 vuoden takuu, eli ainakaan aivan heti sitä ei tarvitse vaihtaa. Toisaalta, Scythen vekotin kestänee aivan yhtähyvin aikaa, itse cooleri tosin voi hieman alkaa ääntelemään jossain vaiheessa mutta siihen menee aikaa. Joten itseltä äänet Scythelle tässä tapauksessa, jos budjetissa on tuo kymppi varaa, niin sitten Noctua alle.
No kyllä sen kympin saa revittyä mistä vaan. Mutta kysymys kuuluu mahtuuko noctua tähän ANTEC 300 koppaan? vaikuttaa melko isolta toi tuuletin nimittäin.
Noctuan sivustolta löytyy mitat, esim. Noctua NH-U12P-SE2: http://www.noctua.at/main.php?show=productview&products_id=31&lng=en&set=1
Ilman sivu kyljen tuuletinta menee koppa kiinni mutta väliä ei jää ollenkaan saattaa jopa ottaa kylkeen kiinni.Tämä kyllä mahtuu hyvi ja on tehokas http://www.jimmspc-store.fi/tuote/NH-U9B-SE2?t=false
@Maniac Huomasitko, että oli aavistuksen vanha ketju? Pihallakos konetta käyttelet kun lämmöt noin matalat?