Prossu lämmöistä jälleen?

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Tarez, Apr 15, 2005.

1. Tarez

Tarez Regular member

Trophy Points:
    28
    Oon tossa aatellut, että näyttääköhän mun emon prossulämpö anturi puutaheinää?

Kun esimerkiksi mulla on ollut kone sammuksissa, ja vielä virtalähteen katkaisia off asennossa, suuronpyörtein vuorokauden verran. Niin konetta käynnistettäessä prossulämpö näyttäis heti olevan +41 astetta, huoneen lämmön ollessa jossain +20 asteessa. Siitä se sit pikkuhiljaa nousee idlenä johonkin 47-48 asteeseen ja rasituksessa noin 52-55 asteeseen.

Jos tosiaankin tuo virtalähteenkin kytkin on pois päältä, niin pääseekö prossulle silloikin joku esilämmitys virta?

Niin prossuna mulla on 3,2Ghz, fsb800 Northwood vakio jäähyllä, ja emona Epoxin 4PCA3+ lankku.

2. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    En ois ainakaan kuullu, että ois jotain esilämmitysvirtaa (kuulostaakin hölmöltä). Noi muut lämmöt on kyl aika totuudenmukaisia, luulisin.

Mutta emon anturit voivat näyttä ihan mitä sattuun (seuraavat lainaukset muropaketin artikkelista http://www.soneraplaza.fi/tietokoneet/artikkeli/0,2998,h-9099_a-243364,00.html):
    Noista voinee päätellä emon sensorin luotettavuudesta. Vielä muropaketin tiivistelmä asiasta:

Share This Page