Prossun lämpötila

Discussion in 'PC:n rautaan liittyvä keskustelu' started by Aragorn86, Sep 15, 2004.

1. Aragorn86

Aragorn86 Guest

Mulla on AMD Athlon XP2200+, 1,80 GHz prossu ja oon ylikelottanu sen 2,0GHz:seks, nyt kun pitää konetta vähän pitempään päällä niin prossun lämpötila nousee noin 55 asteeseen, ehkä vähän ylikin. Kysyisin vaan että onko toi ihan normaali lämpötila, vai pitäiskö sen olla matalampi.

2. kingtoni

kingtoni Regular member

Trophy Points:
    28
    On ihan normaali, kunhan ei ole paljoa yli 60 astetta.

Lämpöjä saa hyvin alas n. 5 astetta laittamalla yhden 80mm kotelotuulettimen puhaltamaan kuumaa ilmaa kotelosta pois. Jos kotelostasi ei löydy valmista paikkaa, voi sellaisen helposti itsekin leikata esim. kotelon kattoon tai kylkeen.

3. neptunus

neptunus Regular member

Trophy Points:
    26
    Mulla ottaa tommottisia lämpöjä vakiokelloillakin:)

Vaikka on "0.5 kg kuparia" prossun päällä....

joo tohon kopan ilmankiertoon kannaattaa panostaa...
    mulla ainaski tippu lämmöt 4-5 astetta kun laitoin
    lisätuulettimen koteloon.

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Trophy Points:
    143
    Ja toi kotelon ilmankierto auttaa myös muita osia kestämään, esim muistit, näytönohjain, kovalevyt ja jne...

5. Aragorn86

Aragorn86 Guest

kyllä mulla onkin siinä, kaksi kotelotuuletinta, yks ottaa ilmaa edestä ja toinen puhaltaa pois takaa.

6. Drizzt^^

Drizzt^^ Active member

Trophy Points:
    66
    Ja sit yks huippu vinkki tee-se-itse miehelle: Kotelotuuletin paikkojen kohdalla on ne ritilät, niille ku näyttää peltisaksia nii lämmöt tippuu prossustaki jopa 5-10 astetta. Olen kokeillut tätä 3 kotelolla ja aina on toiminut...

Share This Page