Mulla on AMD Athlon XP2200+, 1,80 GHz prossu ja oon ylikelottanu sen 2,0GHz:seks, nyt kun pitää konetta vähän pitempään päällä niin prossun lämpötila nousee noin 55 asteeseen, ehkä vähän ylikin. Kysyisin vaan että onko toi ihan normaali lämpötila, vai pitäiskö sen olla matalampi.
On ihan normaali, kunhan ei ole paljoa yli 60 astetta. Lämpöjä saa hyvin alas n. 5 astetta laittamalla yhden 80mm kotelotuulettimen puhaltamaan kuumaa ilmaa kotelosta pois. Jos kotelostasi ei löydy valmista paikkaa, voi sellaisen helposti itsekin leikata esim. kotelon kattoon tai kylkeen.
Mulla ottaa tommottisia lämpöjä vakiokelloillakin Vaikka on "0.5 kg kuparia" prossun päällä.... joo tohon kopan ilmankiertoon kannaattaa panostaa... mulla ainaski tippu lämmöt 4-5 astetta kun laitoin lisätuulettimen koteloon.
Ja toi kotelon ilmankierto auttaa myös muita osia kestämään, esim muistit, näytönohjain, kovalevyt ja jne...
kyllä mulla onkin siinä, kaksi kotelotuuletinta, yks ottaa ilmaa edestä ja toinen puhaltaa pois takaa.
Ja sit yks huippu vinkki tee-se-itse miehelle: Kotelotuuletin paikkojen kohdalla on ne ritilät, niille ku näyttää peltisaksia nii lämmöt tippuu prossustaki jopa 5-10 astetta. Olen kokeillut tätä 3 kotelolla ja aina on toiminut...