mikähän mahtaa olla tollasen AMD athlon xp 2400+ normaali lämpö maximissaan?ja mikä pitäs olla sen lämpö siloon ku kone vaan on auki?
Näin on. Eikä ne lämmöt siitä paljoa riipu rasitetaanko konetta vai ei. Muutaman asteen heitto. Näin ainakin minulla. Ehkä se myös riippuu prossun jäähdyttimistä. Mulla kun sattuu olemaan Thermalrightin SLK-800:t molemmilla prossuilla eli yhteensä reilu kilo kuparia.
Tai niinku mulla kävi kerran että IE alko hidastelee huolella. Teki sitä aikansa. No. Buuttasin koneen. Ei suostunu buuttaamaan. Huomasin että prosessorien nopeudet oli havaittu buutin aikana väärin joten aloin epäilemään prosessorivikaa. Avasin koneen ja poltin käteni toisen prosessorin jäähdyttimessä. Laitoin virrat päälle ja kakkosprosessorin tuuletin vain väpisi paikallaan. Oli tuuletin jumahtanu.
niin mul on sellane jährytin mis lukee A3200+,ja lämmöt on 62-72.asensin sen juuri mut se taitaa olla jotenki huonosti siin prossun päälä jos noi lämöt ei o normaalit
Minkäköhänlainen kotelotuuletus sulla on? Jos nimittäin kotelosta kuuma ilma ei poistu, ei prosessorituuletin pysty alentamaan lämpöjä. Käytännössä kuitenkin suosittelen laittamaan kotelotuulettimet puhaltamaan sisään päin ja antaa ilman poistua passiivisesti. Tämä kahdesta syystä. 1. Kun kotelotuulettimet puhaltavat sisään, voit halutessasi laittaa pölysuodattimet tuulettimen eteen ja näin estää kotelon pölyyntymisen sisältä 2. Jos kotelotuulettimen laittaa puhaltamaan ulos, tulee ilma kaikista muista aukoista passiivisesti sisään ja tämä tarkoittaa myös korppu/CD/DVD -asemia jotka tässä tapauksessa toimivat sitten pölysuodattimina (=täyttyy pölyllä) Eli kannattaa pitää pientä ylipainetta aina kotelossa jottei se pölyynny. Yksi juttu tuli vielä mieleen. Prosessorituuletin saattaa kerätä jäähdyttimeen pölyä, joten putsaa se. Pölyinen jäähdytin ei jäähdytä. Niin juu. Ja tarkista että prosessorituuletin puhaltaa ilmaa prosessorin suuntaan. Riippuen tietysti jäähdyttimestä. Mutta noin yleensä jäähdytystulos on paras jos ilma puhalletaan prosessoriin päin. Erikoismalleista en sitten tietenkään voi mennä takuuseen mihin suuntaan tuulettimen pitää pyöriä.
No vaikuttais noi kotelon lämmöt ihan OK:lta.. Kertoisitko mikä tuo tuulettimen merkki ja malli on. Ja käytitkö piitahnaa prosessorin ja tuulettimen välissä? Nimittäin tuntuu liian korkeilta nuo prosessorin lämmöt...
Mulla just tilanne päinvastainen. Kaksi 120mm tuuletinta imee ilmaa kotelosta pois. Lämmöt nousee jos pistän toisinpäin. Antecin Sonata Piano kotelossa kun on noita reikiä kyljissä suhkot paljon niin ilma virtaa siitä sisään. Kotelon lämpötila 30.
en ny muista merkiä ja mallist ei hajuakaan mut se on huomattavasti järeämmän näköne ku se mikä tuli sen prossun mukana,ja senhän pitäs olla riitävä ku se on 3200+ ja prossu on 2400+.mut sitää pii tahnaa oli kyl aika heikosti.myykös tietokone kaupat sitä tahnaa vai pitääkö se hakee jostain muualt?
Ei sitä paljoa sinne tarvitsekaan. Sen verran että koko kosketuspinnalle riittää ja kuten arvaat, ei prossun ja tuulettimen väliin jää kuitenkaan kovin paljoa tilaa sille piitahnalle. Mä kyllä kuitenkin aina vedän uudet tahnat sinne väliin kun roplaan tuulettimen kanssa. ATK-liikkeet myy piitahnaa ja se on halpaakin.
pitää vissiin käyrä hakees uuret tahnat ja asentaa se uurestaan ja katoo etei se kanna mistään ja tsiigata se syylärin pöly tilanne sillee .jos ei sit lämööt muutu niin en tiä mitä tehä.mutta kiitos kaikista vinkeistä.
sama prossu mullakin ja lämmöt idle 44-53 riippuen rassauksesta. mutta prossu kulkee kuitenkin vakiota korkeemmilla kelloilla eli 2345 joten lämmöt ylä kantissa reilusti. vakio hertseillä 36-44 jäähynä ilma ja slk-900.siispä kotelo viileemmäksi esim. ja sillee
vaihdoin toiseen syylariin just (kooltan hieman pienemmpi mutta tuultimen kierokset tuplat elikkästi 4000rpm)lämpö tippui 53,taidan laittaa vielä yhden ylimääräisen kotelo tuuletimen,jos se vaikka tippuis pikkusen lisää.
no moro piti ihan testata tota xp2400 prossua,koska mulla laatikon pohjalla oli yx sellainen.laitoin väyläksi 200 ja kerroin 11 voltteja 1,85. idle 46-47 ja rasituksessa 51 astetta.zalmanin alcu 7000 tuuletin.mielenkiintosta oli se ,että tolla xp2400 prossulla sai paremmat pojot kaikista mahollisista testeistä,kuin mitä xp2700:lla,joka mulla normaalisti on kiinni.(sama väylä ja kerroin,tosin se ei tarvi virtaa kuin 1,7v),mutta lämmöt on sillä samaa luokkaa kuin tolla xp2400:lla.