Minä latasin itselleni ps2 emulaattorin mutta kun sillä yrittää käynnistää pelin niin se valittaa että sen pitäisi saada bios niin mistäköhan sen mahtaa saada ?? ?? ?? Olisi kiire
Peli tuskin toimii alkuvalikkoa pitemmälle vaikka bios-tiedoston saisitkin jostain, joten asian kanssa tuskin kannattaa hätäillä.
Jos oot saanut hyvän emun niin siinä pitäisi olla asetukset (properties) mistä voit valita noita sääätöjä. Esim. Bios, Memory Card, Display, Sound...
Se on ihmeellistä että suurin osa jotka lataa emulaattorin niin ei yhtään tutki miten emulaattorit edes toimii. Ja mikä ihmeellisintä on että puolet ei edes tunnu tietävän mikä biossi on. Eli jos on englannin kieli yhtään hallussa mene emulaattorin omia foorumeita vähän lukemaan.
[bold]mcmopo[/bold] puhuu aisaa!!! Viisas neuvo (vaikka keskustelualueella ollaankin) niin kyllä noi ongelmat ratkee kun lueskelet forumeita (enkuksi löytyy varmaankin parhaat avut)
biosseja ei kai saa laillisesti jakaa. voisit vaikka kokeilla p2p ohjelmia niillä löytyy kaikkea hauskaa
ja vaikka sen biosin löytäisitkin niin tuskin saat ps2 pelejä sillä toimimaan , tuppaavat tilttaamaan heti aloitus ruutuun tai hidastua vain pelikelvottomiksi. (omalla kokeilulla ja eri foorumeita selailemalla vain jotkut demot ovat toimineet ja tosi harvat pelit, käytössä mulla oli pcsx2 emulaattori kaikkein uusimmilla plugeilla). Ja kone tehoa noi vaatii aivan helvetisti, mulla on xp3000+,512 muistia, radeon 9600 xt, ja tolla kokoonpanolla ei mitään asiaa!!! Jos joltain löytyy tosi tehokas kone, niin ehkä homma toimis vähän paremmin, mutta ei toi ps2 pelien emuloiminen kovin ruusuiselta näytä. Elikkä jos joku saanut jollain ihme ohjelmalla homman toimimaan, niin ilmoitelkaa ihmeessä tänne foorumille. Olis ihan kiva kun saisi 130 + ps2 varmuuskopiota toimii myös pc:llä. Mielestäni pc:n emulaattoreista parhaita ovat snes, N64 , psx sekä gba:n emulaattorit jotka toimii aivan sairaan hyvin ja joihin löytyy paljon pelejä...piste
Emulointi on nykyisillä konekokoonpanoilla mahdotonta (jos haluaa pelin silleen että sitä viitsisi edes pelata). Tosin uskoisin jos tekniikka (etenkin näytönohjaimet) kehittyvät tätä vauhtia niin pelien pelaaminen voisi olla mahdollista jo parinvuoden kuluttua.
kuulin huhupuhetta, että tosta pcxs2 versiosta olis muka olemassa joku kaupallinenkin versio, jonka olisivat muka joutuneet vetämään pois markkinoilta sonyn johdosta. Siinä oli korjattu joku 3d kiihdytykseen liittyvä asia jolloin pelit olivat toimineet paljon paremmilla frameillä. Itse tossa googletin ja p2p verkoista haeskelin, mutta ilman tulosta. Onko asiassa perää vai täysin paskapuhetta ??
pcxs2 en usko moista olleen, ps1:stä sen sijaan oli Bleem! aikoinaan joka vedettiin pois markkinoilta Sonyn toimesta.
PCXS2:sta ei ole ollut olemassa mitään kaupallista versiota. Ne yrittävät kehittää tuota emulaattoria toimivaksi niin hyvin kuin pystyvät. Eikä kaupallista versiota ole tulossa ainakaan niin kauan kuin emulaattorista annetaan lähdekoodi muiden luettaviksi.