Itselläni on pleikkari kytketty kotistereoihin optisella kaapelilla ja peleissä toimii 5.1 äänet kuin unelma. En kuitenkaan ole saanut bluray leffoja toimimaan kuin stereona. Onko kenelläkään mitään ehdotuksia, missä voi olla vika? Olisi hauska saada surround äänet leffoihin, kun viimeinkin tv:stä sais kaiken irti.
Mun mielestä mä oon kokeillut molempia. Mut eikös siel ollu kaks kohtaa mis pysty valkkaa ton lpcm vs bitstream. Vaihtan siis molempiin bitstream? Onko jotain muuta asetusta?
On tuo Panasonicin PT-570 ja linkki: http://www.panasonic.fi/html/fi_FI/...-paketit/SC-PT570/overview/2304433/index.html En o toistaiseks katsonut kun Commandon ja Transporter 2:n blu-rayt, mutta molemmissa sama juttu, eli vain stereona. Nyt kun palaan joululomalta kotiin, ajattelin kokeilla kunniattomia paskiaisia ja tutkia vielä enempi noita pleikkarin asetuksia. Ei vaan noissa valikoissa ole paljon kuvauksia kirjoteltu noille jutuille, että ois edes vähän vinkkejä, että mitä kannattaa kokaille asettaa.
No voi räkä. Eli en saa mitenkään surroundeja noihin blu-ray leffoihin, ellei niissä ole dolby ääniraitaa? Toi ääniraitavalikoima (dts, dolby jne.) leffoissa taitaa olla täysin leffakohtaista, vai kuinka?
Tutustuinpas aiheeseen vähän tarkemmin ja tajusin, etten tajua siitä oikeastaan mitään. Näköjään noissa blu-ray leffoissa on järjestäen DTS ääniraita surround ääniä varten ja dolby digital sitten stereona. Onkohan olemassa mitään palikkaa/laitetta, joka osaisi purkaa pleikkarista ulostuvan DTS:n sopivaan formaattiin, jotta onneton kotiteatterini sais takakaiuttimetkin käyttöön blu-ray leffojen kanssa? Sylettää kyllä aika paljon tällä hetkellä toi mun kotiteatterini, kun ei sitten saa ees surround ääniä leffoihin...