PS3 ja muistitikku

Discussion in 'PS3' started by Kellukka, Mar 30, 2009.

  1. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Jostakin olen lukenut että ps3 ei osaa soittaa .AVI elokuvia muistitikulta. Kokeilinkin ja eihän se huomannut tikulla olevia .aveja. Onko tullut mitään uutta jolla ne sais toimimaan.

    EDIT: sainkin toimimaan. Muistitikun kohdalla pitää painaa kolmiota ja valita "näytä kaikki"
     
    Last edited: Mar 30, 2009
  2. jaska74

    jaska74 Guest

    missä valikossa tuollanen vaihtoehto pitäisi tulla?
    mulla tulee vain ruudulle teksti "ei kohteita"
     
  3. jaska74

    jaska74 Guest

    jo vain, oikea valikko löyty ja MPG sekä AVI leffat näkyy hyvin, mutta...
    mites noi tekstitykset saa messiin? kun ainakaan saman niminen .sub eikä .srt toimi, muuta kun upottamalla ite leffaan, ja sillonkaan ääkköset ei toimi oikein (?)
     
    Last edited by a moderator: Apr 9, 2009
  4. Kellukka

    Kellukka Regular member

    Joined:
    Mar 31, 2006
    Messages:
    254
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    aviaddXsubs ohjelma, tekstit samaan kansioon .srt muotoon ja configuration 1 välilehdellä character set BALTIC ja language code finnish niin ääkköset näkyy. Sitten haet eka välilehdelle sen elekuvan siihen ja painat create subtitled blaa blaa blaa. kun elokuvaa toistaa, pitää tekstit valita näkymään.


    Mielestäni muuten hieman huonontaa äänenlaatua tuo operaatio mutta ei haitallisesti asti.
     
    Last edited: Apr 9, 2009
  5. jaska74

    jaska74 Guest

    no niin , tattis vinkistä

    eli tekstejä ei saa näkymään upottamatta niitä ensin leffaan tolla ohjelmalla?
     
  6. armani83

    armani83 Regular member

    Joined:
    May 2, 2007
    Messages:
    145
    Likes Received:
    0
    Trophy Points:
    26
    Itse olen käyttäny tätä ohjetta :)

    Kuinka tehdä toimivat tekstit Divx tiedostoon käyttäen AviAddXSubsia ja Subtitleworksia.

    Oletetaan, että sinulla on elokuva ja tekstit. Elokuvan tiedoston nimi on leffa.avi ja tekstitystiedoston nimi on leffatekstit.sub


    1. Ensin tarvitaan .srt muodossa oleva tekstitiedosto, eli muutetaan leffatekstit.sub -> leffatekstit.srt muotoon käyttäen Subtitle Workshoppia.

    2. Ohjelman asennettuasi ja aukaistuasi painat File/Load subtitle... jota kautta etsit leffatekstit.sub tiedoston. Tämän jälkeen File/Save as... josta valitaan tallennusmuodoksi "Subrip (*.srt)". Nyt meillä on tiedosto leffatekstit.srt

    3. Seuraavaksi haetaan itse AviAddXSubs (asennustiedosto löytyy suoraan tuosta). Viimeistään tässä vaiheessa kannattaa varmistaa, että videotiedosto, ja tekstit ovat samannimisiä ja samassa kansiossa. Esimerkkitapauksessa muutamme tekstitiedoston nimeä leffatekstit.srt -> leffa.srt.

    4. Kun avaat ohjelman, mene "Configuration" välilehdelle ja säädä character setiksi "BALTIC" ja Language codeksi "Finnish (fi)". Näin ääkköset näkyvät oikein.

    5. Sitten takaisin "Create Divx with subtitles" välilehdelle ja valitaan File Name kohtaan leffa.avi. Tekstitystiedoston ohjelma löytää itse. Output directoryksi voi asettaa kansion, jonne haluaa valmiin tuotoksen putkahtavan.

    6. Painetaan "Create Subtitled Divx File", odotellaan hetki ja homma on valmis.

    7. Elokuvan pyöriessä painat kolmio nappia ja valitset tekstityksen käyttöön.
     

Share This Page